Antena 3 CNN Politică Conducerea Senatului a decis: comisie pentru contractele încheiate de Berceanu la Transporturi

Conducerea Senatului a decis: comisie pentru contractele încheiate de Berceanu la Transporturi

Conducerea Senatului a decis: comisie pentru contractele încheiate de Berceanu la Transporturi
16 Mar 2010   •   14:01

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu va trebui să vină în curând în faţa unei comisii de anchetă a Senatului pentru a da subsemnatul. Biroul Permanent al acestei camere legislative a decis marţi, crearea unei comisii parlamentare de anchetă care să verifice contractele încheiate de acest minister în timpul guvernării Boc. Cererea a fost emisă de senatorul social-democrat Sorin Bota, fost secretar de stat în cadrul aceluiaşi minister în timpul mandatului lui Miron Mitrea şi susţinută în cadrul şedinţei conducerii senatului de către reprezentanţii PSD şi PNL.

Viitoarea comisie va avea în compoenenţa sa 11 reprezentanţi, iar algoritmul politic de împărţire a funcţiilor va fi cel bazat pe rezultatele ultimelor alegeri parlamentare, fapt care face ca PDL şi UDMR să nu fie dezavantajaţi ca reprezentare în acest for. PSD şi PNL şi-au nominalizat deja reprezentanţii: senatorii social-democraţi Marius Bota, Dan Şova şi Cosmin Vasile Nicula, respectiv liberalii Titus Liviu Paşca şi Marius Petre Nicoară.

Un senator PSD, fost secretar de stat în timpul mandatului de ministru al lui Miron Mitrea la transporturi este cel care îi poartă sâmbetele actualului deţinător ale acestui portofoliu, democrat-liberalul Radu Berceanu. Social-democratul Marius Sorin Bota a depus la mijlocul lunii ianuarie anul curent o cerere la Biroul Permanent al Senatului de creare a unei comisii de anchetă destinată investigării activităţii lui Berceanu la nivelul acestui minister. Berceanu este acuzat de blocarea unor lucrări la unele tronsoane de autostrăzi şi de ilegalităţi la nivelul încheierii unor contracte de modernizare a unor drumuri naţionale.

Semnată de 50 de parlamentari PSD şi PNL şi depusă la Biroul Permanent al Senatului, solicitarea lui Bota se leagă de modul în care Berceanu a administrat lucrările la Autostrada Bechtel, modificând şi stopând anumite lucrări, şi cele pentru autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti.
Şi legalitatea încheierii unor contracte de modernizare a unor drumuri naţionale este pusă sub semnul întrebării. Sunt vizate reabilitările la DN12, DN 15 şi DN 16.

Berceanu mai este acuzat de Bota că nu a demarat lucările la tronsonul de autostradă Deva - Orăştie. Senatorul mai cere verificarea modului în care au fost cheltuiţi banii europeni pentru o serie de lucrări de infrastructură şi a instituţiei care se ocupă în cadrul Transporturilor de problema absorbţiei fondurilor europene.
În acest sens, Bota solicită conducerii Senatului să aprobe înfiinţarea unei comisii de anchetă cu scopul de a investiga condiţiilede legalitate prin care au fost încheiate contractele şi apoi modificate, pentru stoparea proiectelor negociate în 2004 şi care urmau a fi realizate prin parteneriat public-privat, dar şi a unor contracte aflate în derulare.

Bota a mai avutîn trecut conflicte cu ministrul Radu Berceanu. În primăvara anului 2009, l-a acuzat de la tribuna Parlamentului că numeşte la conducerea unor direcţii din minister, persoane care nu au pregătirea necesară, situaţie care ar afecta respectarea angajamentelor pe care PSD şi PDL şi le-au asumat prin programul de guvernare. El l-a mai criticat pe Berceanu că a numit membri PD-L la CFR Infrastructură şi CFR Călători, încălcând înţelegerea de atunci cu partenerul de guvernare PSD.

Senatorul PSD nu este un novice în ceea ce priveşte activitatea Ministerului Transporturilor. În perioada mandatului de ministru al social-democratului Miron Mitrea, Bota a ocupat un post de secretar de stat la nivelul acestei instituţii. Din această postură, a fost abilitat cu coordonarea Consiliului tehnico-economic al ministerului, structură cu competenţe în aprobarea tuturor contractelor de infrastructură. Semnătura lui Bota s-ar regăsi şi pe primul contract care a dat undă verde firmei Bechtel să demareze lucrările la autostrada Transilvania, susţin surse din cadrul acestui minister. Conform surselor citate, şi o firmă la care are interese Bota s-ar regăsi pe lista firmelor implicate în construcţia acestei autostrăzi şi care în prezent riscă să piardă contractul.

Marius Vulpe, Antena3.ro

×
Cele mai noi știri
Parteneri
x close