Anchetele care vizează ministerul condus de Elena Udrea se înmulţesc. Ministerul Finanţelor anchetează licitaţia organizată de ministerul Turismului pentru realizarea brandului de turism al României, scrie
Jurnalul Naţional. Mai multe firme care au participat la prima etapă a licitaţiei acuză că 2 din cele 3 companii calificate nu se încadrează în cerinţele din caietul de sarcini.
Ministerul a selectat 3 oferte din cele 13 ale consorţiilor sau asociaţiilor care s-au arătat interesate să promoveze imaginea României. Rezultatul preselecţiei a fost imediat contestat de 4 din companiile eliminate din cursă. Reprezentantul uneia dintre firmele contestatare susţine că documentaţia menţionează clar că nu vor intra în faza a doua decât agenţiile de branding, iar din cele trei firme selectate două nu se încadrează.
Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din ministerul Finanţelor a mai realizat un raport, în luna aprilie, care a dus la anularea primei licitaţii pentru brandul de ţară. Raportul a identificat mai multe nereguli, printre care termene nerespectate, caiete de sarcini cu cerinţe incomplete, cerinţe adresate participanţilor din prima etapă a licitaţiei, şi nu dintr-a doua, aşa cum prevede legea.
Pentru realizarea brandului de ţară este prevăzut un buget de peste 2 milioane de euro. Finanţarea provine din fonduri europene.
Comisia parlamentară care anchetează cum s-au folosit banii publici la Ministerul Turismului, s-a lovit marţi de un refuz. Chemat la audieri, reprezentantul BRD Groupe Societe Generale a preferat să trimită doar documente. Cu menţiunea: CONFIDENŢIAL.
La prima vedere, documentele arată o sponsorizare. Banca a plătit jumătate de milion de euro pentru materialele de promovare a României în campania "Land of Choice". Dar, în momentul semnării contractului, banca franceză BRD-Groupe Societe Generale şi ministrul turismului Elena Udrea aveau o relaţie comercial-privat. Lucru recunoscut de Elena Udrea. Ce nu spune, însă, ministrul e că de puţin timp primise tot de la BRD rescadenţarea unui credit personal de trei milioane de euro. De altfel, Elena Udrea a uitat să treacă modificarea în declaraţia de avere.
Antena 3
În urmă difuzării acestui material de către Antena 3, am primit următoarea solicitare de rectificare:"Cu privire la stirea difuzata de catre dvs. in cadrul jurnalelor principale de stiri din data de 26 august 2009 si publicata pe pagina de internet www.antena3.ro cu titlul "Comisia Udrea îşi continuă lucrările. Ministerul Finanţelor anchetează licitaţia pentru brandingul de ţară",
Va informam ca Asocierea Saffron Brand Consultants - Brandient - Acacia Avenue, implicata in procedura de atribuire a contractului de achizitie publica "Realizarea Brandului Turistic al Romaniei", initiata de catre Ministerul Turismului, a contestat rezultatul selectiei pentru cea de-a doua etapa a procedurii in data de 04.07.2009, dupa ce Asocierea noastra fusese declarata calificata de catre Minister prin decizia nr. 1270/25.06.2009.
Mai jos este link-ul catre comunicatul oficial al Ministerului Turismului, care atesta calificarea noastra:
http://www.turism.gov.ro/ro/comunicate-presa/209/comunicat-de-presa-26-06-2009-2/
Astfel, afirmatia ca "rezultatul preselecţiei a fost imediat contestat de 4 din companiile eliminate din cursă" este inexacta, deoarece Asocierea noastra era declarata deja calificata in etapa finala a procedurii, in clipa in care a depus contestatia la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
Asadar, decizia de selectie pentru etapa urmatoare a procedurii a fost contestata inclusiv de catre unul dintre consortiile calificate, pe langa cele 3 eliminate din cursa.
Pentru clarificarea motivelor care au dus la contestarea selectiei de catre noi, va atasam contestatia depusa la CNSC si va stam la dispozitie pentru orice informatii suplimentare.
Vedeţi contestatia depusa la CNSCVa multumesc,
Aneta Bogdan, reprezentant imputernicit al Asocierii Saffron Brand Consultants ? Brandient ? Acacia Avenue"