
Biroul Electoral Central a decis, miercuri, că operaţiunile electorale la alegerile prezidenţiale în eventualitatea organizării celui de-al doilea tur de scrutin se vor desfăşura în aceleaşi secţii de votare ca pentru primul tur, stabilind şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească locaţiile în care funcţionează secţiile, precum şi dotarea minimală a acestora.
Conform decizie adoptate, în situaţii temeinic justificate, sediile secţiilor de votare utilizate la al doilea tur vor putea fi diferite faţă de cele pentru primul tur de scrutin, cu condiţia asigurării accesibilităţii şi publicităţii acestora cu cel puţin 3 zile înaintea zilei votării. Dacă schimbarea sediului secţiei de votare intervine cu mai puţin de 3 zile înaintea zilei votării, publicitatea este asigurată de îndată, notează Agerpres.
Spaţiile puse la dispoziţie de către primarii municipiilor reşedinţă de judeţ, respectiv de către primarii sectoarelor municipiului Bucureşti pentru secţiile de votare trebuie să îndeplinească condiţiile: să aparţină, de regulă, domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale; să dispună de dotările prevăzute de legislaţia în vigoare privind prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi de planul de evacuare în caz de urgenţă; să fie racordate la reţelele de utilităţi publice de energie electrică, apă şi canalizare, precum şi la reţelele de telecomunicaţii şi internet, aflate în stare de funcţionare, şi să beneficieze, de regulă, de surse secundare de energie electrică.
De asemenea, acestea trebuie să fie amplasate în încăperi uscate, luminate, ventilate, curate şi confortabile din punct de vedere termic; să dispună de un număr suficient de grupuri sanitare, funcţionale, igienizate, aerisite şi accesibile; să permită accesul şi evacuarea corespunzătoare a participanţilor. Totodată, arhitectura imobilului şi dimensionarea spaţială a zonei în care este amplasat să faciliteze asigurarea măsurilor de pază, de protecţie şi securitate; să permită deplasarea normală, neobstrucţionată, pe coridoare, holuri, culoare, vestibuluri şi alte asemenea locuri de trecere şi, de asemenea, să fie marcate corespunzător; să beneficieze de rampe speciale pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor şi să asigure spaţiul necesar unui număr de persoane aşezate cel puţin egal cu 50% din numărul secţiilor de votare organizate la nivelul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti, după caz.
Aceste locaţii mai trebuie să dispună de spaţiu adecvat preluării, sortării, verificării şi depozitării în siguranţă a materialelor electorale, să se afle, de regulă, într-un loc accesibil publicului, atât pietonal, cât şi cu mijloace de transport, şi să fie situat, de regulă, la o distanţă de aproximativ 50 de metri de sediul biroului electoral la care se depun materialele şi documentele rezultate în urma procesului electoral.
Primarii municipiilor reşedinţă de judeţ şi primarii sectoarelor municipiului Bucureşti vor asigura aceste spaţii până cel mai târziu cu 30 de zile înaintea datei votării.