Adevăratul brand de ţară al României nu stă în celebra frunză ciordită de pe net sau în grădinile unor munţi toropiţi de mizerie. Adevăratul brand e chiar ministrul Turismului din regimul Băsescu, un ministru care a şchiopătat prin politică până când s-a văzut, ca în cursa dintre iepure şi broasca ţestoasă, pe podium.
Elena Udrea e acum la a doua tentativă de a lansa un nou brand turistic al Românicii fără a sesiza că, de fiecare dată, ea însăşi a fost subiectul lansării şi nu Land of Choice-ul sau Carpathian garden. Pentru că, de fiecare dată, lansarea a fost urmată de un scandal în urma căruia toate ştirile despre brandul de ţară au fost ilustrate cu pozele Elenei Udrea.
E o performanţă pentru o doamnă care susţine că nu a pozat niciodată în costum de baie să aibă atât de multe poze fără perdea pe internet. Dar, într-o ţară în care totul e lipsă, goliciune ? nu avem autostrăzi, hoteluri, servicii de calitate ? nu e o surpriză ca Guvernul să-şi planteze la Turism o mascotă sexy. Mai ţineţi minte bancurile cu frigiderul porno dinainte de 1989? Porno pentru că înăuntru era gol, nici ţipenie de alimente. La fel e şi acum numai că, urmând teoria evoluţiei, frigiderul a devenit România.
Cât priveşte povestea frunzei plagiate, s-a scris deja prea mult pe această temă fără ca oficialităţile să aibă vreo reacţie de bun simţ. Şi e puţin probabil să avem parte de vreo explicaţie onorabilă. Totuşi, din întreaga poveste rămâne ceva. Rămâne onoarea nereperată a doamnei Udrea, singurul semn bun dintr-un scandal ruşinos.
Pentru că, oricât ar încerca de acum încolo Traian Băsescu sau vreun alt bărbat politic sensibil la farmecele doamnei Udrea să o promoveze în politică va răsări mereu dintr-un colţ al memoriei fiecărui alegător povestea frunzei. O poveste suficient de puternic pentru a se dezvolta într-un devastator brand personal. Brand de ţaţă...
Bogdan Pitaru