”La proiectul austostrăzii Ploiești – Brașov nu vor exista lucrări de execuție mai devreme de trei ani de acum înainte, a declarat la Digi24 directorul Companiei naționale de Autostrăzi și Infrastructură, Mariana Ioniță.
„Oferta este acum în analiză astfel încât să ajungem la un contract care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune care să ne ajute să facem o implementare rapidă a execuţiei lucrărilor. Eu nu cred că vom putea vedea în execuţie, mai devreme de trei ani, Autostrada de la Ploieşti până la Braşov”, a declarat șefa de la CNAIR, la Digi24.
Pasarele și benzi de circulație reversibile pentru fluidizarea traficului pe DN1
Aceasta a explicat că până când România va avea o autostradă până la Brașov vor fi implementate mai multe proiecte pentru a fluidiza traficul pe DN1, printre care pasaje și pasarele noi, dar și posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulație în zonele cele mai aglomerate.
„Vor fi nişte proiecte care au scopul de a fluidiza traficul pe DN1, nişte pasaje şi pasarele. Când vorbesc despre pasaje, acum suntem în faza de semnare a contractelor de proiectare. Ne refeream la subterane. În zonele cu treceri de pietoni trebuie să ne gândim la nişte treceri eventual subterane care să simplifice, să fluidizeze, să decongestioneze traficul. Mi-am pus în programul meu ca proiect prioritar acest sector de autostradă şi fluidizarea la pachet a traficului pe DN1. Este păcat că s-au pierdut ani de zile. Vom analiza inclusiv posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulaţie pe anumite zone, acolo unde se poate. Chiar vreau să mă văd cu Poliţia Rutieră, ne-am planificat noi miercuri, să discutăm şi situaţia de pe DN1”, a explicat Mariana Ioniță.
„Trebuie să facem ceva în următorul an, până la începerea execuţiei lucrărilor. Gândiţi-vă că şi execuţia lucrărilor va crea ambuteiaje, iar noi trebuie să luăm măsuri de acum pentru fluidizarea traficului cât mai repede pe DN1”, a conchis aceasta citata de digi24.ro si g4media.ro
PS : CNAIR, fosta CNADNR, este cea mai proasta companie de stat romaneasca. A tocat peste 15 miliarde de euro in 10 ani, bani care puteau sa schimbe Romania la fata din perspectiva infrastructurii rutiere. Lipsa autostrazilor care sa lege regiunile istorice romanesti intre ele si Romania cu Vestul Europei este cauzata de incompetenta crasa, coruptia si complicitatea politica ce domina structura companiei de peste 2 decenii.
Noul ministru al Transporturilor Catalin Drula a promis ca va accelera proiectele autostrazilor, dar cele 3 mari santiere strategice pentru legatura Romaniei cu Europa sunt la fel de intarziate si prost gestionate ca si la ministri PNL si PSD. Si tolereaza termenele uriase ale CNAIR.
Daca pentru 80 de km intre Ploiesti si Brasov avem nevoie de inca 3 ani dupa ce am pierdut 30 de ani, suntem vai de noi. Pitesti-Sibiu si Sibiu-Lugoj raman si ele pe harta neputintei romanesti in raport cu strategicul coridor 4 pan-european.
Păi ce facem, Drulă !?”, scrie Radu Tudor pe blogul personal.