„Aceasta criza fara precedent generata de #coronavirus impune o scurta si rapida analiza despre cine pierde si cine castiga in aceste momente in care bursele cad, economiile statelor se indreapta spre scadere, resursele devin extrem de pretioase si evaluarile pana la finalul anului sunt cruciale.
Orice criza inseamna o provocare si cine stie (stat, companii private) sa se adapteze rapid poate transforma aceste necaz intr-un prilej de revenire financiara
Daca bugetele statelor vor scadea si e nevoie de o radiografie extrem de precisa pentru tipurile de venituri pe care se pot baza guvernele dar si companiile private, am facut o evaluare pe care o prezint mai jos
Cine castiga :
- shopping online
- platforme home delivery
- retail hypermarket
- industria IT, furnizori internet
- industria pharma
- industria de aparatura medicala
- industria textilelor reprofilata pe productie masti, combinezoane, orice necesar textil spitale
- producatorii de alcool reprofilati pe dezinfectanti
Cine pierde :
- industria auto
- turismul
- comertul in magazine – cu precadere haine, incaltaminte, accesorii, mobila, etc
- companiile aeriene (reprofilate pe cargo si transport medical ar putea compensa)
- industria HORECA, daca nu se adapteaza la oferte online & delivery
- transporturile de persoane si de marfuri”, scrie jurnalistul.