Pentru că a fost vorba doar de o "coincidenţă" nefericită, frunza ciordită de pe net din brandul de ţară al României va fi păstrată. Decizia, în valoare aproximativă de 900.000 de euro, a fost luată de Consiliul de brand din Ministerul Turismului, minister patronat cu o veşnică spălare pe mâini în deciziile delicate de Elena Udrea.
Cu alte cuvinte, deşi identică cu alte zeci de frunze, frunza din brandul României e originală, dar mai necesită unele îmbunătăţiri. "Ori să se revizuiasce, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele esenţiale!" Da, Caragiale la fel de actual în 2010, anul în care Românica a pus frunza pe ţambal, promovând din Shanghai până-n Carpathian garden un "izotip" monument de prostie.
Până şi preşedintele Traian Băsescu, prin vocea Turcanului de la Cotroceni, i-a transmis doamnei Udrea că frunza în cauză e cam naşpa. Degeaba. Consiliul de brand, forul suveran, a decis că e bună şi că România, vorba doamnei Udrea, a reuşit prin întregul scandal să-şi promoveze gratuit propriul brand. Ce să mai, o economie substanţială la buget. Dacă mai punem la socoteală şi excesele de patriotism prin care frunza copiată a fost expusă la un meci de fotbal putem spune că realizările sunt chiar măreţe.
Din păcate, frunza tăiată aiurea-n vânt de români nu l-a impresionat deloc pe actorul american Brad Pitt, decis să filmeze scenele din cel mai nou film dedicat lui Dracula în Bulgaria, şi nu la Bran. Poate că ar putea răspunde Consiliul de brand de ce alţii aleg Bulgaria, Grecia, Turcia, Croaţia în detrimentul României, în ciuda patriotismului, a promovării gratuite prin scandal şi, în general, a succeselor pe ramură ale ministrului Elena Udrea. Până atunci, noi rămânem cu frunza, ei cu banii din turism.
Bogdan Pitaru