Ambalajele returnate murdare sau deteriorate se numără printre principalele nemulţumiri sesizate de comercianţii înrolaţi în sistemul de garanţie - returnare RETURO, potrivit Agerpres.
„O parte din comercianţii care preiau manual ambalajele SGR, au afirmat ca cetăţenii nu aduc întotdeauna ambalajele curate şi nedeteriorate la punctele de returnare, iar firmele de colectare nu vin să le preia ori de câte ori sunt solicitate. De asemenea, unii comercianţi au sesizat faptul ca numărul de ambalaje predate manual firmelor de colectare nu este acelaşi cu numărul înregistrat în aplicaţia SGR. Comercianţii cu suprafaţa de vânzare mai mică de 200 de metri pătraţi nu reuşesc să se asocieze cu alţi comercianţi cu aceeaşi suprafaţă de vânzare în vederea înfiinţării punctelor de returnare a ambalajelor SGR. Primăriile de la nivelul judeţului nu au înfiinţate puncte de returnare a ambalajelor SGR, acestea nefiind obligate prin HG 1074/2021”, se arată într-un comunicat al Gărzii de Mediu Vrancea.
În perioada 05.07.2024 - 05.08.2024 CJ al GNM Vrancea a dispus controale tematice privind verificarea implementării sistemului de garanţie - returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile la comercianţi, care au vizat printre altele aspecte privind înregistrarea comercianţilor în aplicaţia SGR, existenţa contractului încheiat cu administratorul SGR, dacă valoarea garanţiei de 0,5 lei este indicată distinct de preţul produsului, atât la raft, cât şi în documentele fiscale, şi dacă valoarea garanţiei este plătită de comercianţi.
În urma celor 115 controale efectuate în perioada menţionată, în municipii şi oraşe ale judeţului, dar şi în zona rurală, s-a constatat că toate unităţile verificate, atât din zona urbană cât şi din cea rurală, erau înscrise în aplicaţia SGR.