Inteligenţa artificială ne surprinde pe zi ce trece. Iată că acum ne propune să gustăm o aromă din viitor.
Şi poate că nu aflam prea curând dacă gigantul Coca Cola nu o lua suficient de în serios pentru a lansa o ediţie limitată de băutură cu "aroma viitorului" Y3000, potrivit CNBC.
Denumirea de Y3000, amintește de Skynet și armata de Terminatori malefici, mai degrabă decât de o băutură răcoritoare.
Coca-Cola nu a dat nicio informație cu privire la gust, dar cei care au apucat să guste spun că ar semăna cu... un suc de zmeură.
Cum a luat fiinţă Y3000
Totul a început în momentul în care cercetătorii au colectat preferințele de arome de la consumatori, căutând tendințe pentru a înțelege cum ar trebui să arate „viitorul”, în ceea ce privește băuturile răcoritoare.
Datele colectate au fost introduse într-un sistem bazat pe inteligenţă artificială pentru a ajuta la crearea profilului de aromă.
În cele din urmă, Coca-Cola a lăsat inteligența artificială să creeze ceea ce compania crede că este gustul perfect.
Din câte se poate observa în fotografiile de marketing, cutiile sunt intens colorate în neon-violet, care amintește de platforma de generare de imagini Dall-E sau chiar de Midjourney.
Există de asemenea şi sticle de dimensiuni tradiționale umplute cu fluidul futurist.
Y3000 a fost lansat pe 12 septembrie în SUA, Canada, China, Europa şi Africa, potrivit site-ului companiei.