The Coca-Cola Company a anunţat că va elimina un ingredient controversat, folosit şi la soluţiile ignifuge, din băuturile energizante pentru sportivi şi cele cu gust de fructe. Decizia vine după o măsură similară luată de PepsiCo, în urma unei petiţii online care a strâns sute de mii de semnături.
Coca-Cola, cea mai mare companie producătoare de băuturi răcoritoare din lume, a decis să elimine ingredientul controversat BVO (
n.r. Brominated Vegetable Oil, ulei vegetal bromat, în limba engleză) din produsele sale, până la sfârşitul anului, informează
BBC. Hotărârea vine după o mişcare similară din partea rivalilor de la PepsiCo, în urma unei petiţii online pe site-ul
Change.org, care a strâns mai mult de două sute de mii de semnături.
BVO, uleiul vegetal bromat, este un ingredient folosit de companiile producătoare de băuturi răcoritoare ca emulgator şi stabilizator, încă din anii '30, în special la sucurile cu aromă de citrice, pentru a evita separarea acestora în timpul distribuţiei.
Dacă apa carbogazoază ar fi amestecată cu aromele, fără a se folosi un astfel de ingredient, acestea s-ar separa şi ar pluti la suprafaţa lichidului, din cauza denistăţii diferite, la fel ca şi în cazul apei şi al uleiului. Prin adăugarea de BVO, chimiştii modifică densitatea aromelor, astfel că acestea se amestecă în mod uniform cu restul băuturii, dând un gust şi un aspect plăcut. În Uniunea Europeană, unde ingredientul este interzis, producătorii folosesc, de regulă, esteri glicerici din răşini lemnoase sau gumă de roşcove/gumă de caruba.
Într-un comunicat remis Antena3.ro, Coca-Cola Romania a explicat că ingredientul BVO nu este folosit pe pieţele europene. "Deşi uleiul vegetal brominat (BVO) nu este folosit in nici una dintre bauturile pe care le comercializam pe pietele europene, acesta este folosit in unele bauturi din portofoliul nostru, comercializate in alte piete din lume, ca stabilizator de aroma, cu rolul de a preveni separarea anumitor ingrediente. Toate bauturile noastre, inclusiv cele care contin BVO, sunt si au fost intotdeauna sigure pentru consum si respecta toate reglementarile din tarile in care sunt comercializate. Siguranta si calitatea produselor reprezinta principala noastra prioritate", arată Coca-Cola România.