Cele mai multe studii arată că românii iau în greutate pe zi ce trece. Nutriţionistul clujean Nicolae Hâncu avertizează că reclamele nu ajută deloc.
Profesorul universitar specializat în diabet zaharat, nutriție și boli metabolice, membru de onoare al Academiei Române, doctorul Nicolae Hâncu, atrage atenția la mesajele mediatice care prezintă alimentația, din punctul său de vedere, într-un mod eronat.
”Nu sunt deloc de acord cu termenul «să mâncăm ca la bunica acasă!» pentru că eu la bunica acasă, la Blaj, mâncam lapte de bivoliță, mult unt, multă pâine, slănină, carne de porc, pui doar din când în când, pește nu era, deci cam asta era. Să folosim bucătăria modernă și nici de cum prăjeala!”, a declarat Hâncu.
De cealaltă parte, Valentin Jucan, membru CNA, a declarat, referitor la reclamele TV, că instituţia pe care o reprezintă nu poate interveni. ”Îi înțeleg punctul de vedere, dar în general reclama «ca la mama acasă» vrea să transmită că acel produs e unul gustos și nu unul industrial. Reclama promovează gustul nu comportamentul. Nu poate fi generalizat astfel încât CNA-ul să ia o poziție față de aceste reclame. Dacă într-adevăr suntem atenționați de către Ministerul Sănătății atunci va fi altă abordare. În schimb, CNA-ul ar putea revizui mesajele de interes public, cele care vorbesc despre consumul de apă, zahăr și grăsimi”, a precizat Jucan.
Mai mult pe
monitorulcj.ro.