1 minut de cititPublicat la 12:58 11 Iun 2014Modificat la 12:58 11 Iun 2014
Alegerile pe care le facem cand iesim la cumparaturi sunt, mai degraba, influentate de ambalajele produselor decat de ceea ce cautam noi pentru a ne aproviziona frigiderul.
Un studiu efectuat la Universitatea Cornell din SUA arata ca oamenii tind sa aleaga produsele care au mai mult verde pe ambalaj, pentru ca au senzatia ca sunt mai sanatoase decat cele care au mai putin verde.
Studiul a fost publicat in revista de specialitate „Health Communication”, fiind efectuat pe parcursul a doi ani de cercetare.
Initial, cercetatorii au rugat 93 de voluntari sa se uite la unul sau doua batoane dulci ambalate care aveau fiecare 260 de calori. De altfel, batoanele erau aproape identice din punct de vedere al compozitiei, doar ca erau caracteristici diferite pe ambalaj: unele aveau tabelul cu nutrieti si calorii incadrat intr-un chenar verde si altele intr-un chenar rosu.
Desi participantii la studiu au avut timp sa examineze ambele tipuri de batoane, majoritatea l-a ales pe cel care avea chenarul cu nutrienti si calorii de culoare verde. Voluntarii si-au justificat alegere sustinand ca acel baton li s-a parut a fi mai sanatos decat cel rosu.