Antena 3 CNN Life Viață sănătoasă “Doneaza rosu pentru Romania”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

“Doneaza rosu pentru Romania”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

2 minute de citit Publicat la 14:41 06 Mai 2014 Modificat la 14:41 06 Mai 2014
“Doneaza rosu pentru Romania”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare
Geometry Global si Observator au pornit un “experiment” prin care invita romanii la cel mai apropiat centru de donare de sange. “Doneaza rosu pentru Romania” este campania de mobilizare sociala ce urmareste sa determine romanii sa doneze sange, intr-un cuvant: viata.  Astfel, “doneaza rosu” devine mesajul sub care, in saptamana 28 aprilie – 2 mai, timp de 3 minute pe zi, ecranul Observatorului este stors de culoarea rosie in vreme ce sunt prezentate stiri relevante pentru acest subiect. Online,  romanii pot sustine in continuare cauza accesand aplicatia de Facebook “Doneaza rosu pentru Romania”, aplicatie in care fiecare utilizator poate gasi lista cu cel mai apropiat centru de donare si isi poate schimba poza de profil cu sloganul campaniei.  In cele 5 zile de campanie, numarul celor care au donat sange in capitala a crescut cu aproximativ 100%, iar in tara exista o estimare de 50%. 

“Campania “Doneaza rosu pentru Romania" incearca sa mobilizeze romanii sa doneze sange, intr-o tara care se afla pe ultimele locuri la acest capitol. Grupa mea sangvina, O rh negativ, o grupa rara, care doneaza tuturor dar nu primeste decat de la aceeasi formula, ma face sa inteleg si mai mult ce inseamna generozitatea si grija pentru cel care are nevoie. Nu vreau sa lasam pe maine ce putem salva azi!”, declara Andreea Berecleanu, prezentatoarea principalului jurnal de stiri al Antenei 1.

In Romania, sub 2% dintre oameni doneaza sange si mai putin dintre ei o fac constant, ca urmare traim intr-o tara in care inca se moare in spitale si pentru ca sangele nu ajunge la timp sau nu ajunde deloc la cei care au nevoie de el. Astfel, ideea de a arata cum este viata fara rosu capata o filozofie si o strategie de comunicare pe care agentia Geometry Global le prezinta Observatorului; in mai putin de 2 saptamani de la prima intalnire se lanseaza campania: 

“Ne-am intalnit cu echipa Observatorului avand doua ganduri simple in minte: facem oamenii sa constientizeze lipsa sangelui in mod direct, prin lipsa culorii rosii din ecranul televizorului, iar pentru ca target-ul din online este diferit, gandim o aplicatie prin care utilizatorii pot adera la cauza si pot face mesajul foarte vizibil. Cu ajutorul emisiunii de stiri, doua idei simple, insotite de lista celor mai apropiate centre de donare, constituie azi o campanie de CSR puternica ce vizeaza rezultate directe: mai mult rosu, mai multa viata pentru Romania, mai multi donatori.” declara Mihai Fetcu, Creative Director  la Geometry Global.

Campania este o initativa pro bono a Geometry Global pentru Observator care a generat in mod firesc un demers jurnalistic semnat de Observator. Ideea campaniei a luat amploare, astfel ca, pe langa calupul de stiri si aplicatia de facebook, mai multe vedete au aderat miscarii sustinand in mod direct campania si povestind experiente relevante.

Daca inainte de campanie media zilnica  la centrul din Bucuresti era de 180-200 de donatori, in prima zi de campanie s-au inregistrat 228, iar in cea de-a doua zi 275 de donatori.  Dupa 5 zile de campanie TV si online, in 4 zile de donare (incepand cu 27 aprilie pana pe 5 mai incusiv, exceptand zilele 1 si 2 mai), la Centrele de Transfuzii din Bucuresti s-a atins o medie zilnica de 340 donatori.  

Cauta cel mai apropiat centru de donare aici: http://doneazarosu.observator.tv/unde-donez sau direct din aplicatia de Facebook.

×
x close