Antena 3 CNN Life Viață sănătoasă Cele mai nocive produse de pe rafturile magazinelor. Cum le recunoști uitându-te pe etichetă

Cele mai nocive produse de pe rafturile magazinelor. Cum le recunoști uitându-te pe etichetă

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 15:26 27 Dec 2024 Modificat la 15:26 27 Dec 2024
femeie citeste eticheta produs supermarket
Produsele cu termenul de expirare cel mai lung sunt cele mai nocive. Foto: Getty Images

Produsele cu cel mai lung termen de valabilitate sunt cele mai nocive de pe rafturile magazinelor, potrivit specialistului în wellbeing, Fabius Antal. Într-un interviu exclusiv acordat emisiunii iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN, Antal a explicat de ce aceste produse sunt problematice pentru sănătate.

"În primul rând, cele cu termenul de expirare cel mai lung sunt cele mai nocive. Cu cât termenul de valabilitate este mai lung, cu atât au fost îndepărtate toate elementele care ar fi fost mai naturale, deoarece aceste ingrediente naturale se degradează mult mai repede și nu ar rezista la raft. Și atunci, orice produs care este procesat și este pus într-un ambalaj, și are o listă de ingrediente a cărui listă o poți citi în 10 minute, asemenea produse în niciun caz nu sunt bune."

De asemenea, ambalajul joacă un rol crucial în percepția consumatorului, dar poate fi înșelător. Antal avertizează că partea frontală a produselor este o strategie pură de marketing, iar adevărata poveste se află pe eticheta din spate:

"Toată lumea este conștientă că ambalajul contează cel mai mult în cazul unui produs. Fața ambalajului este marketing pur, iar acolo companiile se pot juca cum doresc. În schimb, pe spatele produsului, eticheta aceea mică de multe ori este incoloră, cu scris greoi, să nu te atragă să o citești, iar dacă ai și o mică problemă de vedere, s-a încheiat."

În plus, specialistul atrage atenția asupra unei strategii folosite de producători în România și alte țări: utilizarea multor limbi pe ambalaj pentru a ascunde informațiile esențiale.

"În Anglia sunt obligați ca prima limbă de pe un ambalaj să fie engleză. În România și în multe alte țări această obligație nu există și atunci, ceea ce fac ei este faptul că pun 6, 7, 8 limbi din alte țări care comercializează produsul, iar limba română este undeva între acestea, pe al doilea sau al treilea loc. Este o strategie care să te încurce, să te facă să nu mai citești eticheta, pentru că dacă stai să citești tot ceea ce pui în coș, vei avea nevoie de încă o jumătate de oră în plus. Întotdeauna au ceva de ascuns", a concluzionat Fabius Antal în exclusivitate în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN.

×
x close