Tendinţele alimentare din 2021 arată o dorinţă de adaptare a unui stil de viaţă mai sănătos, scrie Mediafax.
1. Mâncăruri din cămară
Trend născut din bucătăria de carantină şi din nevoia de a face faţă cheltuielilor, oamenii au învăţat cum să transforme conservele şi produsele uscate în mese complexe şi delicioase.
2. Pâinea coaptă în casă
O altă tendinţă născută în 2020, anul în care am învăţat cu toţii cum să coacem pâine de casă. Chiar dacă situaţia de acum nu ne mai împiedică să mergem la brutării, mulţi oameni şi-au dat seama de cât de gustoasă şi uşor de preparat este pâinea de casă.
3. Bucătăria de fuziune
Mulţi oameni au apelat, din dorinţa de diversitate, la bucătăriile tradiţionale din întreaga lume.
4. Alternative la carbohidraţi
Keto a readus mâncarea cu conţinut scăzut de carbohidraţi, dar nu va fi singura opţiune pentru tendinţele alimentare din 2021.
5. Veganismul şi vegetarianismul
În timp ce veganismul şi vegetarianismul sunt cu greu o "tendinţă", afluxul de persoane care se alătură acestui stil de viaţă este în creştere. Mulţi renunţă complet la produsele de origine animală pentru a duce o viaţă mai sănătoasă şi ecologică.
6. Ierburi, rădăcini şi ciuperci
Întotdeauna a existat o atenţie acordată legumelor, din cauza necesităţii corpului uman de un nivel ridicat de nutrienţi.
7. Asaltul năutului
Năutul nu este doar pentru humus. Umila fasole garbanzo a devenit din ce în ce mai populară în 2021.
8. Alternative la lapte
Cum mai bine de o treime din populaţie lucrează de acasă, majoritatea consumă cafeaua pregătită în propria bucătărie. De asemenea, alternativele la lapte au fost tot mai diversificate: soia, cocos, migdale, orez şi chiar ovăz au fost printre preferinţe.
9. La pachet
Mulţi dintre noi au fost nevoiţi să ia o pauză de la cele mai iubite restaurante în 2020, motiv pentru care mâncarea la pachet, de la localurile noastre preferate, a fost o tendinţă la care multă lume a apelat în 2021.
10. Alimente cu conţinut redus de deşeuri
Cu preocupările legate de schimbările climatice în creştere, au început să fie luate decizii de cumpărare eco-conştiente.