Mark Rober, un fost inginer NASA și cunoscut YouTuber, a creat un robot numit „Rocky”, care câștigă întotdeauna la jocul „piatră, hârtie și foarfecă”. Rober a lansat o provocare publică, oferind 10.000 de dolari oricărei persoane care ar reuși să-l învingă pe robotul său. „Rocky” folosește tehnologie avansată pentru a anticipa fiecare mișcare a adversarului, făcându-l aparent imposibil de învins, scrie Interesting Engineering.
Rocky folosește un detector de mișcare al mâinii și un mini-computer pentru a urmări mișcările mâinilor și pozițiile degetelor de 100 de ori pe secundă pentru a prezice ce semn va alege adversarul său în jocul piatră-hârtie-foarfecă.
Într-un video recent postat pe canalul său de YouTube, Rober a demonstrat capabilitățile lui Rocky și a oferit un premiu de 10.000 de dolari oricui reușește să-l înfrunte.
De la încărcarea videoclipului, acesta a câștigat o atenție largă, adunând milioane de vizualizări și stârnind discuții despre performanța aproape perfectă a robotului.
Tehnologia avansată a lui Rocky este greu de înfruntat
Secretul lui Rocky constă în abilitatea sa de a urmări mișcările mâinilor și pozițiile degetelor. Acest lucru îi permite să recunoască instantaneu alegerea jucătorului și să aleagă mișcarea câștigătoare înainte ca omul să-și fi terminat gestul.
„Rocky nu doar că urmărește poziția mâinilor mele, astfel încât să-mi imite mișcările sus-jos, dar verifică și poziția degetelor de 100 de ori pe secundă folosind un detector de mișcare cu infraroșu și un mini-computer pentru a determina ce arunc,” a subliniat inventatorul
Totuși, în videoclip, Rober a împărtășit și o strategie pe care jucătorii o pot folosi pentru a-și îmbunătăți șansele de a înfrunta Rocky.
„Trebuie să știi că există un truc pe care îl poți folosi când joci împotriva altor oameni pentru a câștiga 75% din timp,” a spus el.
El a sugerat un tipar de joc al pietrei, hârtiei și foarfecii în secvență, care ar putea crește șansele de câștig.
„Acum câțiva ani, cercetătorii au studiat 54.000 de jocuri de piatră-hârtie-foarfecă și au descoperit un tipar,” a explicat Rober.
„Dacă adversarul câștigă, este ușor mai probabil să rămână cu alegerea anterioară, iar dacă pierde, este mai probabil să-și schimbe alegerea cu următoarea în linie, adică piatră-hârtie-foarfecă.”
Totuși, el recunoaște că, chiar și cu această strategie, înfruntarea lui Rocky rămâne o provocare uriașă.
„Din păcate, indiferent de strategia ta, șansele tale sunt mult, mult mai mici împotriva lui Rocky! Adică 0%,” concluzionează Rober.
Rocky nu este primul robot care poate juca piatră-hârtie-foarfecă
Interesant este că nu este prima dată când un robot a fost creat pentru a stăpâni jocul piatră-hârtie-foarfecă.
Acum aproximativ 12 ani, Laboratorul Grupului Ishikawa din Tokyo, Japonia, a dezvoltat un robot similar numit Janken, care și-a revendicat, de asemenea, un rat de succes de 100%, folosind tehnologie de urmărire de viteză mare.
Trei ani mai târziu, aceștia au lansat a treia iterație a robotului Janken, care „a integrat tehnologiile de urmărire de viteză mare ‘1ms Auto Pan-Tilt’ și ‘Lumipen 2’ pentru a extinde câmpul de vedere al sistemului de viziune rapidă.”
Creația lui Rober, însă, duce acest concept mai departe, integrându-l într-o jucărie disponibilă comercial.
Acum, dacă cineva reușește să-l înfrunte pe Rocky și să câștige premiul de 10.000 de dolari, rămâne de văzut. Dar un lucru este cert: până acum, Rocky s-a impus ferm ca un campion incontestabil al jocului piatră-hârtie-foarfecă.