Cel mai bun lucru ar fi "să mai aştepte sau să ceară un voucher de la agenţie, o reprogramare", a mai spus Virgil Popescu.
"HoReCa este una dintre cele mai afectate industrii din România. Aceasta a fost afectată încă de la început. Hotelurile, restaurantele, cafenelele, barurile, agenţiile de turism sunt foarte afectate. Acestea au fost chiar închise de ordonanţele militare. Există o tendinţă în piaţă a clienţilor agenţiilor de turism care, pe bună dreptate au plătit avansuri la agenţii pentru a merge în vacanţe, şi în momentul de faţă văzând această criză efectiv au început să ceară banii înapoi. Aici aş face un apel la populaţie să nu se grăbească. Agenţiile de turism au o reală problemă, întrucât au plătit, la rândul lor, mai departe către hotelierii din celelalte ţări aceste bilete şi efectiv acum au lipsă de lichidităţi şi nu pot să returneze aceşti bani. Eu aş face un apel la românii care au plătit avansuri să nu meargă să ceară aceşti bani, pentru că nu au de unde să-i dea şi riscă să introducă firmele în faliment. Eu cred că, cel mai prudent lucru pe care ar trebui să-l facă (clienţii, n.r.), ar fi să mai aştepte sau să ceară un voucher de la agenţie, o reprogramare, în aşa fel încât să fiu sigur că banii se vor putea recupera ulterior crizei. Dacă toată lumea cere în momentul de faţă banii, agenţiile nu o să aibă de unde să-i dea. Este o problemă pe care mi-au ridicat-o aceste agenţii de turism în discuţii", a declarat ministrul Economiei la Digi 24.
Virgil Popescu spune că se gândește dacă Guvernul ar trebui să intervină sau nu în această situație în care se află agențiile de turism.
"E o problemă la care trebuie să ne gândim foarte bine şi noi ca Guvern dacă trebuie să intervenim sau nu. Dacă va deveni un fenomen de masă, cred că va trebui să intervenim, să le spunem oamenilor: 'Români, vă rugăm nu introduceţi în faliment această industrie! Încercaţi să vă replanificaţi vacanţele'. Agenţiile de turism trebuie să înţeleagă să ofere nişte variante turiştilor şi, într-o perspectivă de un an, să reprogrameze, în funcţie de dorinţele clienţilor, aceste vacanţe. De asemenea, hotelurile au probleme, la fel şi hotelurile de pe litoral. Gândiţi-vă că, pe 1 mai, începea sezonul estival. Acum, nici nu mai vorbim de sezon. Sunt probleme cu salariaţii, sunt probleme cu oamenii pe care îi angajau pentru a deschide sezonul. Practic, ne-au spus toate aceste probleme şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare industrie în parte", a subliniat ministrul Economiei.