Antena 3 CNN Life Travel Mangalia și stațiunile vecine au creat un nou brand: Riviera Sud

Mangalia și stațiunile vecine au creat un nou brand: Riviera Sud

Diana Scarlat
4 minute de citit Publicat la 13:04 31 Mai 2024 Modificat la 13:04 31 Mai 2024
New Project - 2024-05-31T130258.424

De la Mangalia până la Cap Aurora, sudul litoralului s-a unit și a lansat un concept unitar de promovare, atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini pe care hotelierii și agențiile de turism vor să-i atragă în număr din ce în ce mai mare. Hotelurile s-au transformat, în urma investițiilor, în spații de lux, inspirate din cele mai bune exemple internaționale.

De exemplu, un celebru complex hotelier din stațiunea Olimp, cu trei mari hoteluri, a fost complet renovat și reorganizat, fiind acum Phoenicia Blue, de 4 stele. Are plajă proprie și 2.000 de șezlonguri pe care e oferă gratuit tuturor oaspeților, indiferent dacă au cumpărat doar servicii de cazare sau un pachet all inclusive. Serviciile sunt exact ca într-un complex hotelier din Turcia, acesta fiind modelul preluat și implementat de hotelieri.

Prețurile variază în funcție de perioada în care se cumpără pachetele turistice, fiind mai ieftine în extrasezon, dar diferă și în funcție de tipul de cameră, de serviciile incluse și de ofertele speciale pe care le face hotelul sau le pot face agențiile. Cel mai mic preț, cu toate tipurile de discount aplicate, este 50 de euro pentru o cameră, o zi, dar condiția este să se închirieze pentru cel puțin 3 zile. Într-o cameră bună, cu servicii all inclusive, în plinn sezon, o familie cu doi adolți și doi copii va plăti în jur de 2.000 de euro pentru o săptămână.

Un alt exemplu de succes este la Jupiter, unde Hotelul Poseidon Resort&SPA, tot de 4 stele, unde toate serviciile sunt identice cu cele din Turcia, pachetele all inclusive fiind aici competitive cu cele ale hotelurilor de top din cele mai bune destinații de vară. Foarte bun este și hotelul Terra, din stațiunea Neptun, transformat într-o unitate de cazare de top, comparabilă cu cele mai bune hoteluri de 4 stele din zbulgaria sau Grecia. Și aici li se oferă turiștilor posibilitatea de a petrece timpul la plajă în incinta hotelului unde sunt două piscine și șezlonguri, una fiind special amenajată pentru copii.

În restul timpului, turiștii pot să facă excursii, să viziteze vestigiile din Mangalia, să meargă la plimbări cu ambarcațiuni de lux, pe mare, să se plimbe cu avionul sau cu elicopterul, toate ofertele fiind afișate pe aplicația Visit Mangalia https://www.visitmangalia.ro/, creată de Organizația de Management al Destinației (OMD) Mangalia. Organizația a fost prima înființată legal în România, în anul 2019, conform legii pentru crearea OMD-urilor, în vigoare din anul 2018.

Primăria Mangalia și patronatele din turism înființate în sudul litoralului s-au constituit în OMD, în anul 2019, având ca scop promovarea, valorificarea resurselor turistice, susținerea și dezvoltarea stațiunilor din zona vizată, pentru atragerea unui număr cât mai mare de turiști - exact așa cum prevedea legea. Fondurile strânse din taxele percepute atât de la turiști, cât și de la hoteluri sunt folosite pentru a promova stațiunile din sudul litoralului, care au devenit parte a acestei organizații.

Din 2020, chiar din pandemie, s-a putut observa un fenomen nou pe litoralul românesc: pentru prima oară, stațiunile din sud erau pline, Hotelierii au declarat că succesul s-a datorat schimbărilor aduse de înființarea Organizației de Management al Destinației (OMD Mangalia). Strategia comună a hotelierilor și a primăriei Organizarea unor evenimente, promovarea unitară, dar mai ales un foarte bun raport calitate/preț au fost „ingredientele” din rețeta succesului, iar în continuare se așteaptă o creștere constantă a numărului de turiști în stațiunile din sud, precum și o creștere a calității serviciilor.

OMD Mangalia s-a constituit prin unirea stațiunilor care aparțin de Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) Mangalia (Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter), împreună cu mediul de afaceri din zona Neptun - Olimp, scopul declarat fiind intrarea într-o nouă epocă a litoralului românesc, unde prețurile să nu mai fie „nesimțite”, iar serviciile să fie la fel de bune ca în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Stațiunile care fac parte din OMD Mangalia au avut, din 2021, cel mai mare grad de ocupare din ultimele două decenii.

Mangalia a demonstrat că poate face minuni, prin OMD-ul creat. Apoi s-a adăugat transportul în comun gratuit pentru turiști, cu autobuze electrice, între stațiunile Mangalia, Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter și Neptun-Olimp - adică cele care fac parte din OMD Mangalia. Și parcarea este gratuită, atât pentru turiști, cât și pentru locuitori. Din această vară, OMD-ul adaugă oferta culturală și noi evenimente, pentru cei care vor descoperi muzeele din orașul vechi de peste 2.000 de ani, ce are foarte mult de oferit vizitatorilor.

×
x close