Pentru destinația Turcia, numărul zborurilor charter este în creștere, iar prețurile scad. Posibilitatea de a intra în această țară doar cu buletinul, după 1 iunie, va aduce și o creștere semnificativă a numărului de turiști din România, conform estimărilor făcute de autoritățile turce, astfel încât destinația este anunțată ca vedetă a anului 2024.
Aproximativ un million de români au vizitat Turcia în 2023, în creștere cu 11,67% faţă de 2022, potrivit datelor Autorităţii pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din Turcia, din care aproximativ jumătate au fost numai în Antalya, unde autoritățile turce așteaptă o creștere de cel puțin 50% a numărului turiștilor români după scutirea de viză.
Noutatea sezonului 2024 e reprezentată de două zboruri spre Alanya, pe Aeroportul Gazipașa, din București și unul din Cluj-Napoca, pentru scurtarea duratei de transfer în cazul turiștilor care își petrec vacanța la hoteluri din Alanya și Side. O altă cursă leagă Bucureștiul de Bodrum, de la începutul lunii iunie și până la sfârșitul lunii septembrie. 15 curse charter din București și din orașele Cluj-Napoca, Timișoara, Târgu Mureș, Oradea, Sibiu, Satu Mare, Brașov, Suceava, Iași, Constanța, Craiova, Bacău, Baia Mare sunt organizate din luna mai până în septembrie. Una dintre cursele din București se prelungește în fiecare an până la finalul lunii octombrie, când în Antalya sunt temperaturi de peste 25 de grade Celsius.
Parteneriate cu băncile
Pachetele turistice pot fi cumpărate și în rate. De exemplu, agenția Paralela45 și agențiile partenere au contracte de parteneriat cu mai multe bănci comerciale, astfel încât scumpirile cauzate de inflație, să fie mai suportate mai ușor. „Mai multe variante de circuite în Turcia, fie la Istanbul, fie la Ankara și Cappadocia, ori Mesopotamia, Turcia de Nord, Cappadocia și Mesopotamia, de la patru la opt nopți și prețuri începând de la 400 de euro/persoană, le oferă turiștilor posibilitatea unei vacanțe active, în care descoperă istoria, cultura, gastronomia țării, farmecul peisajelor și ospitalitatea gazdelor”, explică reprezentanții agenției Paralela45.
O vacanță de vară în Alanya costă de la 1.260 de euro pentru doi adulți și doi copii, în Kemer de la 1.282 de euro, în Lara de la 1.720 de euro, în Side de la 1.742 de euro, în Belek de la 1.891 de euro, la hoteluri de patru stele cu all inclusive. Prețul unui pachet de vacanță în Bodrum pornește de la 2.058 de euro pentru doi adulți și doi copii, la un hotel de trei stele.
Turcia oferă regim preferențial românilor, după ce Grecia, Bulgaria sau Egiptul au înregistrat creșteri semnificative, în ultimii ani, datorită acestor politici prin care se reduc prețurile sau se oferă facilități suplimentare.
Pentru românii care nu au pașaport, Turcia a fost până acum o destinație mai greu de accesat, iar decizia politică de a se intra din România doar cu buletinul, la fel ca în țările membre UE, va aduce către această destinație un număr mult mai mare de români. Procentul de creștere se va regăsi și în vânzările agențiilor de turism din România.
Paralela45 se așteaptă la o creștere de 8% a numărului turiștilor săi pe zboruri charter și de 12% pe circuite, în acest an, odată cu simplificarea regulilor pentru intrarea în Turcia a adulților, de la începutul lunii iunie.
„Cu zboruri charter spre Antalya din 14 orașe, spre Alanya din București și Cluj-Napoca, spre Bodrum din București și multe variante de circuit care străbat țara, Turcia va fi destinația vedetă a anului 2024, estimează agenția din România.
„Oferta Paralela45 pentru vacanțe în Turcia în 2024 corespunde oricărei dorințe de călătorie, de relaxare și răsfăț în sejururile cu zbor charter în Antalya, Alanya și Bodrum, de călătorii culturale prin circuite la Istanbul sau care îi duc din Ankara în Cappadocia, din Cappadocia în Gaziantep. În același timp, răspundem constant unei cereri de călătorii individuale la Istanbul. Intrarea cu buletinul pentru maximum 90 de zile la fiecare 180 de zile face Turcia și mai atractivă pentru români pentru orice fel de experiențe de vacanță vor să aibă”, declară Ioana Burcea, director de marketing Paralela45.