Mersul pe două roţi a ajuns atât de popular în cel mai mare oraş al Olandei, aşa că, centrul lui a rămas efectiv fără spaţiu pentru parcatul bicicletelor, o problemă la care alte oraşe nici nu visează. În acest context, edilii plănuiesc să construiască o parcare parţial subacvatică, menită să găzduiască 7.000 de biciclete, informează
City Lab.
Parcarea va fi amenajată sub fostul golf Ij, acum un lac care formează un soi de canal cu apă de jur împrejurul Gării Centrale din Amsterdam – un loc de unde poate fi conectată la reţeaua de metrou a oraşului o catacombă subacvatică cu biciclete, prin intermediul tunelurilor.
Până în 2030, zona din jurul gării ar putea găzdui 21 500 de noi biciclete. Totodată, capitala Olandei are în plan şi două insule plutitoare pe care să fie depozitate câte 2 000 de biciclete. Dacă se adaugă şi cele 2 500 de locuri destinate astăzi bicicletelor, Amsterdamul va fi cea mai mare parcare de biciclete din lume.
În prezent, 57% dintre locuitorii oraşului folosesc zilnic bicicleta, în timp ce 43% dintre ei fac naveta la serviciu pe două roţi. Problema e că Amsterdamul e un oraş dens, cu străzi adesea înguste, iar bicicletele legate ici, colo pot deveni o mare bătaie de cap. Capitala Olandei ajunsese, în 2013, atât de infestată cu biciclete parcate aiurea, că a confiscat 73 000 din ele pentru a face loc. Operaţiunea este însă costisitoare, de 50-70 de euro per bicicletă, în timp ce proprietarii plătesc 10-12 euro ca să şi le recupereze.
O soluţie ar putea fi, evident, mărirea taxelor de recuperare, însă Amsterdamul e oraşul în care-ţi poţi cumpăra biciclete foarte ieftine la mâna doua, aşa că cei cărora le sunt confiscate ar putea cumpăra una nouă decât să plătească o amendă.