„Industrie nu avem pentru că nu sunt săli suficiente în România, adică la o populaţie de 19 milioane abia dacă un film românesc, dar şi american iese în 40 de săli de cinema. Este cam tot ce poţi să obţii - să acoperi o ţară care a avut 300 de săli de cinema, acum au mai rămas 40. Or, în momentul în care nu poţi să îţi scoţi nici măcar cheltuielile de promovare, darămite cele de producţie, înseamnă că n-ai industrie. Şi atunci tot ce îţi rămâne este să cultivi cumva românului - aşa timid, pe lângă filmele de artă - începem să cultivăm un cinema comercial de bun gust sau cel puţin asta am încercat eu să fac. De supravieţuit, supravieţuieşti, că în general mai faci şi altceva, mai faci şi reclame, festivaluri“, a declarat regizorul.
Tudor Giurgiu a spus că din punct de vedere material situaţia regizorilor români nu este diferită de cea a colegilor lor din SUA, în privinţa căutării finanţării, însă problema cea mai mare apare atunci când trebuie convinsă populaţia din ţară că şi filmele româneşti sunt bune şi merită văzute.
Regizorul a declarat marţi seară, la Târgu Mureş, după gala de prezentare a producţiei „Despre oameni şi melci“ că lucrează la un nou proiect, unic în România, despre politic şi justiţie, inspirat dintr-un caz real.