“După părerea mea e un caz de poliţie”, a declarat Sergiu Nicolaescu.
Personajul central este cel feminin. Şi aşa începe şi filmul. Cadavrul unei femei este scos din apă de către scafandri. Locul este împânzit de poliţie şi criminalişti. O lume întreagă e îngrozită. Se nasc mai multe ipoteze. Prima e cea a unei duble sinucideri. Doi soţi care s-au aruncat de mână în apă. A doua zi, lucrurile se complică. Legiştii spun că ea a fost ucisă iar cadavrul soţului e de negăsit.
În viziunea lui Sergiu Nicolaescu, totul porneşte din cauza femeii. “Ea e cauza tuturor acestor declanşări anormale. E o femeie uşuratică, labilă psihic - spune regizorul. Un personaj complicat care a declanşat două asasinate. Din prostia femeii se încurcă cu acest tânăr, cu acest prieten. Mărturiseşte soţului şi ăla o omoară”, a spus regizorul.
Personajul soţului, judecat de marele regizor, este un tip înstărit, cu o maşină bună, un tip descurcăreţ care i-a oferit totul şi care în cele din urmă a descoperit că este trădat.
“Soţul acţionează instictual, bestial. Îşi omoară soţia. O aruncă în apă şi de aici acţiunea se complică. Între timp, ăsta a dat un telefon şi i-a spus o păţeşti şi tu, eşti amantul soţiei mele. Amantul e cel mai grotesc personaj”, potrivit lui Sergiu Nicolaescu.
“Prietenul, e un tip mult mai slab i mult mai puţin arătos decât soţul. Ăsta pleacă la părinţi care ştiau de legătură. Ştiind, tatăl îi spune tu eşti cauza despărţirii. El nu vrea să recunoască. El având un instinct de criminal, îl omoară. Nu e un tip normal. I-a ucis cu sânge rece. Şi fără remuşcări se predă la poliţie”.
Finalul este unul neaşteptat: “el nu s-a sinucis. Da. Soţul trăieşte. Dacă el a reuşit să fugă şi-a făcut misiunea complet. A scăpat de toţi”.
Dar, marele regizor spune că nu ar pune pe peliculă un caz nerezolvat. Aşa că, soţul ajunge în cele din urmă în mâinile poliţiştilor.