Netflix începe să majoreze prețurile în unele țări, pe măsură ce creșterea stimulată de oprirea partajării parolelor începe să se estompeze, potrivit BBC.
Platforma de streaming de filme și televiziune a declarat că a ridicat deja taxele de abonament în Japonia și în unele părți ale Europei, precum și în Orientul Mijlociu și Africa în ultima lună. Modificările în Italia și Spania sunt acum în curs de implementare.
În cele mai recente rezultate, Netflix a anunțat că a adăugat 5,1 milioane de abonați între iulie și septembrie - peste previziuni, dar cea mai mică creștere din ultimii peste un an.
Compania se află sub presiune pentru a le arăta investitorilor ce va alimenta creșterea în anii următori, deoarece acoperirea sa deja masivă face mai dificilă găsirea de noi abonați.
Netflix a oprit partajarea parolelor în 2022 și a anunțat că introduce reclame
Ultima dată când Netflix a văzut semne de încetinire, în 2022, a lansat măsuri pentru a opri partajarea parolelor și a declarat că va oferi o nouă opțiune de streaming cu reclame. Măsurile au declanșat un nou val de creștere.
Firma a adăugat peste 45 de milioane de noi membri începând de anul trecut și are 282 de milioane de abonați la nivel global.
Analiștii se așteaptă, de asemenea, ca reclamele să devină în cele din urmă o afacere importantă pentru Netflix.
Pentru moment, însă, Netflix a declarat că este încă „la început” și a avertizat că nu se așteaptă să înceapă să genereze creștere până anul viitor, în ciuda faptului că mulți abonați optează pentru planul cu suport publicitar.
Planul, care este cea mai ieftină opțiune a companiei, a reprezentat 50% din noile înscrieri în locurile în care este oferit în cel mai recent trimestru, a declarat Netflix.
Chiar și fără un impuls din partea publicității, Netflix a declarat că veniturile în perioada iulie-septembrie au crescut cu 15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la peste 9,8 miliarde de dolari (7,5 miliarde de lire sterline).
De asemenea, profitul a crescut de la 1,6 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut la 2,3 miliarde de dolari.
„Adăugarea de conținut nou este esențială”
Netflix a majorat ultima dată prețurile în Marea Britanie și SUA în 2023, dar acest lucru a afectat doar anumite planuri. Prețul popularului său „plan standard” fără reclame a rămas neatins din 2022.
În trecut, compania a testat uneori prețurile în țări mai mici înainte de a face schimbări pe piețele majore, cum ar fi SUA și Marea Britanie.
Matt Britzman, senior equity analyst la Hargreaves Lansdown, a declarat că poziția financiară puternică a Netflix pune firma în poziția de a continua să cheltuiască bani pentru a face noi hituri - cheia dacă speră să crească prețurile fără reacții adverse.
„Aceasta este în mod inerent o piață capricioasă, cu consumatori fericiți să schimbe streamer-ul dacă nu cred că primesc valoare”, a spus el.
„Adăugarea de conținut nou este esențială în acest sens, în special în domenii precum evenimentele sportive, și ar putea oferi Netflix avantajul de care are nevoie pentru a crește prețurile și a determina clienții să revină pentru mai mult.”