Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu cutremurător. Peste 3,5 milioane de oameni vor muri din cauza seismelor catastrofale, până în 2100

Foto: USGS
23 Feb 2013   •   17:42
Oamenii de ştiinţă estimează că, în intervalul 2001-2100, peste 3,5 milioane de oameni vor fi murit în urma seismelor catastrofale.

Acest lucru se va întâmpla din cauza creşterii accelerate a populaţiei şi, implicit, a creşterii densităţii populaţiei în zonele cu risc seismic.

Datele îngrijorătoare alarmează agenţiile umanitare care se confruntă şi în prezent cu probleme, a precizat geologul Tom Holzer, autorul studiului, citat de www.ouramazingplanet.com.

„Cu cât numărul oamenilor de pe planetă creşte, cu atât creşte şi probabilitatea ca seismele să aibă efecte catastrofale” explică geologul.

„Cele mai multe dintre cutremurele care au loc pe Pământ nu ucid pe nimeni. Ceea ce face ca numărul de victime să fie mare este densitatea populaţiei din anumite zone”, a mai spus omul de ştiinţă.

Subiecte în articol: seism cutremur