Antena 3 CNN Life Știinţă Spectacol pe cer: Cum s-a văzut Cometa A3 din diferite colțuri ale lumii. Ultima dată a fost observată în Epoca de Piatră

Cometa A3
Cometa A3, cunoscută și sub numele de Tsuchinshan-Atlas, a putut fi văzută din mai multe colțuri ale lumii. FOTO: Profimedia Images
de Bianca Chirilă    |    13 Oct 2024   •   18:22

Cometa A3, cunoscută și sub numele de Tsuchinshan-Atlas, a putut fi văzută din mai multe zone ale lumii și a făcut un adevărat spectacol pe cer, transmite Sky News.

Pasionații de astronomie au reușit să obțină fotografii inedite cu cometa în timp ce „zbura” pe cer în emisfera nordică.

Pe 12 octombrie, cometa C/2023 A3 s-a aflat cel mai aproape de Pământ, la o distanţă de 0,472764 unităţi astronomice sau 70.724.459 de kilometri. A fost descoperită de astronomi la începutul anului trecut și se crede că orbitează în jurul Soarelui la fiecare 80.000 de ani pe o traiectorie foarte alungită. Ultima dată a fost văzută de pe Terra în Epoca de Piatră, potrivit theskylive.com.

Între 13 şi 14 octombrie, pierzând rapid din luminozitate (de la -1,0 la 1,0 magnitudine), dar depărtându-se mai mult de Soare, va fi mai uşor de văzut cu ochiul liber seara la aproximativ o oră după apus. Pe 14 octombrie, C/2023 A3 va trece aproape de o altă cometă, 13P/Olbers (mag 10), potrivit starwalk.space. Mai multe calcule de la începutul lunii septembrie indică faptul că, luând în considerare împrăştierea directă, cometa va fi mai strălucitoare decât magnitudinea 0, între 5 şi 13 octombrie.

Cometa C/2023 A3 (Tsuchinshan-Atlas) a fost descoperită de astronomi la începutul anului trecut.

Cometele sunt corpuri cereşti care prin cozile lor lungi şi strălucitoare constituie o imagine spectaculoasă şi care au atras de mii de ani atenţia oamenilor de ştiinţă şi nu numai, oferind o imagine asupra modului în care s-a format şi a evoluat Sistemul nostru Solar.

Subiecte în articol: cometa astronomi cer fenomen astronomic