Cercetătorii de la Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) au realizat un avans major în tehnologia bateriilor, care ar putea aborda una dintre principalele preocupări ale consumatorilor ce ezită să treacă la vehiculele electrice (EV).
Echipa de la KAIST a dezvoltat o baterie pe bază de sodiu care se poate încărca în doar câteva secunde.Această inovație are potențialul de a revoluționa industria vehiculelor electrice și de a aduce beneficii semnificative pentru umanitate și mediu.
Conform Departamentului de Energie al SUA, între 2020 și 2023, timpul mediu petrecut la o sesiune de încărcare rapidă plătită a fost de 42 de minute. Noua tehnologie dezvoltată de KAIST ar putea reduce drastic acest timp de încărcare, conform Techopedia,
Sarea este de 500 de ori mai abundentă și mult mai ieftină decât litiul
KAIST a anunțat într-un comunicat de presă că a creat o baterie rapidă și cu putere mare pe bază de sodiu, utilizând un sistem hibrid de stocare a energiei. Acest sistem încorporează materiale îmbunătățite în anodurile și catodurile bateriei, ducând la cicluri de încărcare rapidă cu caracteristicile de putere îmbunătățite ale supercondensatorilor.
Un avantaj semnificativ al bateriilor pe bază de sodiu este abundența și costul redus al sării comparativ cu litiul, utilizat în majoritatea bateriilor EV actuale.
Sarea este de 500 de ori mai abundentă și mult mai ieftină decât litiul, conform KAIST. Aceasta ar putea face vehiculele electrice mai accesibile și mai ieftine, mai ales cu legislația de sprijin, cum ar fi Legea de Reducere a Inflației, care deja ajută la reducerea prețurilor EV.
Adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice ar reduce dependența de mașinile pe benzină, îmbunătățind astfel calitatea aerului și reducând afecțiuni respiratorii precum astmul. De asemenea, ar contribui la combaterea încălzirii globale prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Deși progresul realizat de KAIST este încă în stadiile incipiente, reprezintă un pas semnificativ înainte în tehnologia de stocare a energiei. Această inovație ar putea transforma modul în care percepem și utilizăm vehiculele electrice, făcându-le mai accesibile și mai eficiente.