Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care ar putea da o nouă viziune asupra Sistemului nostru Solar. I-a uimit chiar şi pe astronomi

foto: news.nationalgeographic.com
18 Mai 2012   •   11:34

O planetă încă nedescoperită ar putea orbita la marginea întunecată a sistemului solar, au descoperit cercetătorii, scrie . news.nationalgeographic.com.

Prea departe pentru a fi uşor de reperat cu ajutorul telescoapelor, planeta nevăzută până acum pare să îşi fi făcut simţită prezenţa prin perturbarea obiectelor din Centura Kuiper, a declarat Rodney Gomes, un astronom de la Observatorul Naţional din Brazilia.

"Obiectele" din Centura Kuiper sunt organisme mici şi reci, inclusiv unele planete care se află dincolo de orbita lui Neptun.

După ce a fost considerată a noua planetă a sistemului nostru, planeta "pitic" Pluto, este unul dintre cele mai mici obiecte din centura Kuiper.

Ce este interesant, a spus Gomez, este că în coonformitate cu noile calcule ale sale, mai multe obiecte din Centura Kuiper, se află în orbite ciudate în comparaţie cu locul unde ar trebui să fie.

Aceste orbite neaşteptate au câteva explicaţii posibile, a spus Gomez, care a prezentat concluziile sale marţi, la o reuniunea Societăţii Americane de Astronomie din Oregon.

Gomez a analizat 92 de obiecte din Centura Kuiper, apoi a comparat rezultatele cu modele computerizate  ale modului în care ar trebui să fie distribuite, cu sau fără o planetă suplimentară.

Cât de mare este noua planetă nu este clar încă, dar există o mulţime de posibilităţi, a declarat acesta. Pe baza calculelor, el crede că planeta este de mărimea lui Neptun, aproximativ de patru ori mai mare decât Pământul, orbitând la 225 de miliarde de kilometri de Soare, de aproximativ 1500 de ori mai departe decât Pământul.

Gomez speculează faptul că obiectul misterios ar putea fi o planetă Rogue, care a fost dat afară din propriul sistem de stele, şi mai târziu capturată de gravitaţia Soarelui. Cu toate acestea, descoperirea unei astfel de lumi este o provocare.