Antena 3 CNN›Life›Știinţă›
Descoperire incredibilă în România. Ce au găsit arheologii în mormântul unei vrăjitoare din "mileniul întunecat"
Descoperire incredibilă în România. Ce au găsit arheologii în mormântul unei vrăjitoare din "mileniul întunecat"
1 minut de cititPublicat la 12:47 19 Feb 2016Modificat la 12:47 19 Feb 2016
Foto: pixabay
Mormântul unei vrăjitoare din "mileniul întunecat", ce conține pandantive cu ciocanul zeului Thor și nodul lui Hercule, a fost descoperit pur și simplu întâmplător în timpul săpăturilor de la centura ocolitoare a municipiului Carei, scrie Agerpres.
Descoperirea este una de-a dreptul senzațională și pentru arheologi, întrucât nimeni nu se aștepta la un cimitir gepidic, dar mai ales care să conțină asemenea piese nemaiîntâlnite în regiune. Arheologul Robert Gindele, din cadrul Muzeului Județean Satu Mare, a declarat, pentru Agerpres, că mormântul a fost descoperit în urmă cu câțiva ani în timpul lucrărilor la centura Careiului, însă recent și-a dat seama de cât de important este, când a studiat foarte atent obiectele găsite.
Conform arheologilor, la Carei a fost descoperit un cimitir gepidic, din secolul VI, ce ar putea avea și 1 000 de morminte. Deocamdată s-au făcut săpături la doar 28 de morminte, arheologii afirmând că ar putea fi descoperite lucruri uluitoare. Ei nu se așteptau la un cimitir de asemenea anvergură.
"Suntem în anii 550-600, este o populația germanică, gepizii, puțini au auzi de ei, au stat în "mileniul întunecat" pe meleagurile noastre. Un mormânt reprezintă un interes cu totul deosebit, nici nu mi-am dat seama când am săpat, numai în curs de prelucrare mi-am dat seama că avem în față mormântul unei femei speciale, să zicem cu legături cu lumea cealaltă, cu lumea magiei. Pe centura ei, a fost descoperit, foarte interesant, ca piesă principală un pandantiv, o amuletă-pandantiv, al zeității germanice Thor din chihlimbar, o chestie foarte rară. Numai la vikingi am găsit analogii. O altă piesă este așa zisul nod al lui Hercule, care vine din lumea greco-romană și simbolizează practic căsătoria. Mai sunt câteva piese pe această centură, un dinte de cerb, care are legături cu lumea cealaltă. Foarte probabil stăm în fața unui mormânt al unei vrăjitoare, pe limbajul actual", a declarat Gindele.
Piesele găsite sunt foarte rare, arheologii nici n-au găsit analogii, găsind referiri doar la vikingi, secole mai târziu.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 742 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona preferințele dvs. făcând clic mai jos, respectiv vă puteți opune utilizării unui interes legitim în orice moment pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Măsurarea performanței reclamelor. Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.