De la Roma la New York în 55 de minute sau de la Londra la Beijing în aproximativ o oră: nu este science fiction, ci realitate, atâta timp cât călătorești cu 7.400 de kilometri pe oră.
Este promisiunea startup-ului texan Venus Aerospace, care a prezentat la Up.Summit din Bentonville (Arkansas) un motor revoluționar de detonare rotativă numit VDR2, acronim pentru Venus Detonation Ramjet 2000 lb Thrust Engine.
Definit de companie drept "un pas semnificativ spre zborul de mare viteză", este de fapt conceput pentru a permite atingerea unei viteze Mach 6, adică de aproximativ șase ori mai mare decât sunetul.
Conform Corriere della Sera, la baza posibilei revoluții se află un sistem de propulsie futurist care, în loc să exploateze arderea lentă a combustibilului, conform proiectanților va putea genera unde de detonare care se vor propaga ciclic în circuit, garantând astfel performanțe record.
"Acest motor face ca economia hipersonică să devină realitate", a declarat Andrew Duggleby, cofondatorul Venus Aerospace. Pe de altă parte primul zbor de testare al VDR2 va fi efectuat încă din 2025. "Abia așteptăm să lucrăm la el și mai în profunzime, pentru a lansa în zbor primul exemplar și, în cele din urmă, pentru a perfecționa un motor care până acum a existat mai ales în manuale, dar niciodată în fază de producție", a declarat Eric Briggs, director de operațiuni al unei alte companii implicate în proiectul numit Velontra.
Nu în ultimul rând inovația ar permite călătoriile la altitudini de peste 30 de kilometri (de aproximativ trei ori mai mari decât zborurile comerciale normale), suficient cât să îţi permită să te bucuri de privilegiul de a admira curbarea Pământului, dacă norii o permit.
Însă înainte de a introduce oficial pe piață un dispozitiv atât de sofisticat, vor trebui depășite provocările legate de aspecte esenţiale, precum siguranța și eficiența energetică, impactul asupra mediului sau ușurința producției, dar legate şi de costuri de achiziție sau de întreținere.
Producătorii acestui proiect iau în calcul toate posibilităţile, inclusiv varianta în care, dacă VDR2 nu se va dovedi potrivit pentru transportul de pasageri, să poată fi folosit în scopuri militare.