Antena 3 CNN Life Știinţă De ce au scăzut temperaturile pe Lună în timpul pandemiei COVID 19. Descoperirea ciudată făcută de cercetători

luna spatiu getty images
De ce au scăzut temperaturile pe Lună în timpul pandemiei COVID 19. Foto: Getty Images
de Laura Dinu    |    04 Oct 2024   •   07:00

Cercetătorii au făcut o descoperire cel puțin ciudată. Aceștia susțin că, în timpul pandemiei de COVID-19 de la începutul anului 2020, Luna a devenit semnificativ mai rece.

Într-un articol recent publicat în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters, o echipă de la Laboratorul de Cercetări Fizice din Ahmedabad, India, a observat că temperaturile de la suprafața Lunii din timpul nopții au scăzut considerabil în șase locuri de observație de pe fața vizibilă a Lunii, scrie futurism.com.

Cercetătorii susțin că această "scădere anormală" a fost cauzată de o scădere bruscă a radiației emise de Pământ, datorită diminuării activității umane în timpul lockdown-urilor globale, care a redus poluarea și căldura generală emisă de planetă pe timpul nopții.

"Prin urmare, studiul nostru arată că este posibil ca Luna să fi experimentat efectele lockdown-ului COVID-19, vizualizate ca o scădere anormală a temperaturilor de suprafață nocturne lunare în acea perioadă," au concluzionat cercetătorii în articolul lor.

Rezultatele sugerează, de asemenea, că studiul variațiilor de temperatură ale Lunii ar putea oferi o "platformă stabilă pentru a studia bugetul de radiație al Pământului și schimbările climatice."

Pandemia a afectat chiar și Luna

În timpul zilei, o mare parte din lumina solară este reflectată înapoi în spațiu de atmosfera Pământului, în timp ce doar o parte din aceasta este absorbită. De asemenea, Luna este expusă radiației solare în timpul zilei.

Dar noaptea, situația se schimbă semnificativ, deoarece "Luna primește radiație doar de la Pământ, ceea ce poate influența temperaturile de suprafață nocturne."

Cercetătări anterioare au arătat că temperaturile nocturne pot varia în funcție de cantitatea de radiație terestră emisă de Pământ.

"În această lucrare, am profitat de o oportunitate rară și unică oferită de COVID-19 pentru a realiza studiul nostru, care poate să nu mai apară niciodată," au scris cercetătorii.

Subiecte în articol: pandemie covid temperaturi Lună