Antena 3 CNN Life Știinţă Cea mai detaliată hartă cu planeta Marte. Imaginile făcute publice de China

Cea mai detaliată hartă cu planeta Marte. Imaginile făcute publice de China

planeta marte
Datele au fost obținute de misiunea Tianwen-1, care a început în anul 2020. FOTO: Getty Images
de Bianca Chirilă    |    05 Sep 2024   •   07:00

Cea mai detaliată hartă cu planeta Marte a fost făcută publică de oamenii de știință din China. Datele au fost obținute de misiunea Tianwen-1, care a început în anul 2020, transmite Science Alert.

Misiunea chineză Tianwen-1 a făcut sute de zboruri în jurul planetei Marte. Fiind prima dintr-o serie de misiuni interplanetare ale Administrației Spațiale Naționale din China (CNSA), scopul acesteia este de a investiga geologia și structura internă a lui Marte, de a studia atmosfera sa și de a căuta indicii de apă pe Planeta Roșie.

La fel ca numeroasele misiuni care explorează în prezent Marte, Tianwen-1 caută șiposibile dovezi ale vieții pe Marte.

În cele aproape 1298 de zile în care misiunea Tianwen-1 a explorat Marte, orbiterul său a obținut numeroase imagini ale suprafeței marțiene. Datorită unei echipe de cercetători de la Academia Chineză de Științe (CAS), aceste imagini au fost combinate pentru a crea prima hartă de înaltă rezoluție a lui Marte: o rezoluție spațială de 76 de metri per pixel și una orizontală de 68 de metri per pixel.

Aceasta este, în prezent, harta cu cea mai înaltă rezoluție a planetei Marte și ar putea servi ca o hartă de bază care va ajuta, în viitor, misiunile cu echipaj uman, care sunt programate să înceapă în perioada 2030 - 2040.

Mai multe hărți ale planetei Marte au fost create folosind imagini obținute de instrumentele de la bordul a șase misiuni anterioare. Cu toate acestea, toate aceste hărți au avut o rezoluție semnificativ mai mică decât cea creată de echipa CAS.

Subiecte în articol: planeta Marte harta China planeta rosie