![alimentul pe care trebuie sa il evitam cand este foarte cald afara prof dr vlad ciurea alimentul pe care trebuie sa il evitam cand este foarte cald afara prof dr vlad ciurea](https://www.antena3.ro/thumbs/landscape/2024/07/24/alimentul-pe-care-trebuie-sa-il-evitam-cand-este-foarte-cald-afara-prof-dr-vlad-ciurea-913823.jpg)
Dupa tragedia de luni seara de la spitalul Victor Babes din Capitala unde 3 pacienti au murit in urma unei defectiuni la sistemul de oxigen este important sa stim cum functioneaza de fapt un TIR ATI.
- TIR-urile nu au sursa proprie de oxigen, ele se alimenteaza din retelele de oxigen ale spitalelor langa care sunt parcate. Practic, din reteaua spitalului se trage o teava la care se conecteaza TIR-ul. In cazul Babes, exista in curtea spitalului o unitate de oxigen de unde se alimenta TIR-ul
- TIR-ul nu are ventilatoare speciale pentru pacienti COVID in stare grava, ci vorbim despre ventilatie non invaziva, a unor pacienti cu insuficienta respiratorie in forma moderata.
- Ventilatoarele nu sunt pentru bolnavi de COVID cu saturatie mica, intrucat nu au putere pentru a creste saturatia.
- In general pacientii care sunt dusi in TIR din lipsa de locuri pe sectie, sunt cei care nu necesita o ventilatie puternica. Sau vorbim de pacienti in stare grava care asteapta un loc intr-o sectie ATI dintr-o unitate spitaliceasca.
- In unitatile mobile de terapie intensiva sunt 12 paturi, dar nu pot fi ocupate in totalitate pentru ca vorbim despre un consum prea mare oxigen
- Unitatea mobila de terapie intensiva nu este o Terapie Intensiva propriu zisa, vorbim doar despre o ingrijire temporara pana se gaseste loc pe o sectie dintr-un spital.
TIR-ul ATI de la Babeș a fost la Ploiești. Medic: ”Mai tot timpul avea probleme. La un moment dat, a scăzut presiunea oxigenului”
La Ploieşti, medicii au avut ”tot timpul” probleme cu TIR-ul ATI, iar câteva săptămâni acesta a fost nefuncţional, după ce instalaţia de climatizare a cedat. Se întâmpla pe 23 august, la puţin peste o lună după ce TIR-ul fusese adus la Ploieşti. Mai mult de două săptămâni, TIR-ul a fost neutilizat. În 8 septembrie, autorităţile din judeţ au anunţat că instalaţia de climatizare a fost repusă în funcţiune.
”Tot timpul am avut probleme cu TIR-ul ATI. În vara anului trecut, a scăzut presiunea oxigenului, erau pacienţi în TIR. Nu erau toţi foarte grav, unii puteau respira. Din fericire, am găsit atunci loc pe secţia de terapie intensivă din spital şi i-am dus acolo. Nu au fost pierderi de vieţi. Vara nu răceşte, iarna nu încălzeşte. Unităţile de acest tip sunt făcute pentru evacuare. Ţii bolnavii o zi, două, apoi îi duci în spital”, a declarat pentru News.ro, un medic din Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti.
Acesta a menţionat că scăderea oxigenului a fost de departe cea mai serioasă dintre probleme.