Antena 3 CNN Life Realități și sfaturi pentru evitarea problemelor la închirierile de autoturisme

Realități și sfaturi pentru evitarea problemelor la închirierile de autoturisme

3 minute de citit Publicat la 10:37 21 Aug 2024 Modificat la 10:37 21 Aug 2024
servicii inchiriere auto
Clientul care dorește să închirieze un autoturism în România ajunge să beneficieze de serviciile acestor companii. Sursă foto: unsplash.com

Închirierea unui autoturism în România este, în general, un proces care se desfășoară în condiții similare cu cele din alte țări dezvoltate ale lumii. Actorii din piață sunt companii mari, cunoscute la nivel internațional, cum ar fi Avis, Hertz, Budget, dar și companii naționale, printre care se distinge Autonom.

Acestea au flote care pot ajunge la mii de autoturisme. Pe lângă companiile mari, se regăsesc o multitudine de companii mai mici, cu un număr mediu de angajați cuprins între cinci și cincisprezece persoane, gestionând, în medie, de la trei până la treizeci de autoturisme.

Serviciile tuturor acestor companii, fie ele mici sau mari, sunt promovate fie prin website-urile proprii, fie prin brokeri care furnizează servicii de închiriere la nivel internațional și național.

Clientul care dorește să închirieze un autoturism în România ajunge să beneficieze de serviciile acestor companii. O realitate interesantă cu privire la calitatea serviciilor de rent a car din București sau din România este că, deși în general companiile mari oferă servicii de calitate superioară, există situații în care acestea ajung să acționeze la fel ca cele mai mici.

Un astfel de exemplu este executarea garanțiilor pe care companiile le blochează de la clienți pe parcursul închirierilor. Mai exact, atunci când un client închiriază un autoturism, i se blochează pe cardul de credit un depozit care, în medie, este de minimum 500 de euro. Uneori, acest depozit reprezintă franșiza de asigurare, adică suma neacoperită de către companiile de asigurări în cazul unor daune.

Companiile de închirieri auto se pot prevala de mici zgârieturi sau alte probleme nesemnificative, unele existente deja la momentul închirierii, dar neobservate de către client, pentru a reține acest depozit. Uneori, aceasta poate să însemne pierderea a cel puțin 1000 de euro de către client. Așa cum s-a spus mai sus, practica este întâlnită atât la companiile mari, cât și la cele mici.

De asemenea, companiile de rent a car mai mici, fie că sunt companii locale de închirieri mașini din Iași, Cluj, Timișoara, Brașov etc., pot oferi de multe ori servicii de calitate mai bună decât cele mari, deoarece, fiind afaceri de familie, conducerea este implicată mai mult în relația cu clienții și în realitățile din teren. În ceea ce privește calitatea autoturismelor, în general, companiile mari schimbă flotele mai des, crescând astfel probabilitatea închirierii unor modele cu kilometri puțini și ani de fabricație recenți. Companiile mici păstrează autoturismele mai mult timp, dar le pot oferi la prețuri mai mici. Deși unele companii mici au autoturisme bine întreținute, chiar dacă sunt modele mai vechi, există destule companii pe piață care oferă autoturisme la prețuri foarte mici, dar foarte vechi și cu mulți kilometri, care pot genera probleme reale pe parcursul închirierii.

Având în vedere realitățile prezentate mai sus, un client care dorește să aibă parte de un serviciu fără probleme trebuie să ceară mai multe detalii cu privire la autoturismul pe care urmează să-l închirieze. Un alt aspect important este ca, la închiriere, să nu accepte un autoturism murdar, care ar putea ascunde anumite probleme imputabile clientului prin reținerea garanției. Este recomandat, de asemenea, ca pe lângă completarea formularului de închiriere, în care este menționată starea autoturismului, să facă poze și chiar filmulețe cu autoturismul care urmează să fie închiriat.

Un alt sfat foarte important, a cărui eficiență a fost constatată de-a lungul timpului de cei care l-au aplicat, este ca, în momentul în care un client constată că i-a fost reținută garanția nejustificat, să solicite băncii un refuz de plată. Banca oprește plata către compania de rent a car și solicită documente din care să reiasă dacă acțiunea companiei a fost justificată. În cazul în care banca constată că garanția a fost reținută nejustificat, va proceda la restituirea sumelor. Am întâlnit astfel de situații în care clientului i s-a făcut dreptate.

În speranța că acest articol v-a ajutat să evitați problemele neplăcute de care ați fi putut avea parte la închirierea unui autoturism, vă dorim o călătorie reușită cu autoturismul închiriat.

×
Etichete: advertorial
x close