Antena 3 CNN Life Oameni "Valorile umane de bază nu sunt un lux, sunt o strategie de afaceri”. Povestea lui Peter Georgescu, unul dintre cei mai influenţi oameni din publicitate

"Valorile umane de bază nu sunt un lux, sunt o strategie de afaceri”. Povestea lui Peter Georgescu, unul dintre cei mai influenţi oameni din publicitate

Dana Sinpetru
2 minute de citit Publicat la 10:28 09 Iul 2012 Modificat la 10:28 09 Iul 2012
"Valorile umane de bază nu sunt un lux, sunt o strategie de afaceri”. Povestea lui Peter Georgescu, unul dintre cei mai influenţi oameni din publicitate
Foto: www.petergeorgescu.com
Peter Georgescu este unul dintre cei mai influenţi oameni din industria publicităţii. Povestea sa şi atitudinea faţă de viaţă sunt un exemplu pentru cei care vor să parcurgă drumul către succes.

Peter Georgescu s-a născut şi a crescut în România. Înaintea celui de-al Doilea Război Mondial, tatăl său a deţinut funcţia de director al companiei Standard Oil (acum Exxon), care exploata rezervele de petrol de lângă Ploieşti, cel mai bogat rezervor de petrol din Europa la acea vreme. În momentul invaziei germane, tatăl său a fost arestat şi băgat la închisoare

Când Peter avea numai 8 ani, la doi ani de la terminarea războiului, tatăl său a fost eliberat şi reangajat de compania petrolieră. În 1947, părinţii săi au plecat într-o călătorie de afaceri la birourile Exxon din New York. Cei doi n-au mai fost lăsaţi să intre înapoi în România. Cortina de Fier căzuse peste România, iar părinţii săi era consideraţi „burghezi imperialişti, inamici ai statului”.

Peter si cu fratele său, Cosma, s-au retras la Lipova, un orăşel din Transilvania, să trăiască alături de bunicii lor. Dar nici acolo viaţa nu a fost uşoară. La scurt timp după aceea, bunicul lui în vârstă de 79 de ani a fost arestat şi apoi exterminat.



În vârstă de numai 8 ani, Peter a fost transportat apoi într-un oraş din apropierea graniţei cu Rusia. I-au fost impuse munci grele, periculoase şi umilitoare. Pleca la muncă la opt dimineaţa şi muncea câte 12 ore în fiecare zi.

În 1954, după 7 ani în care nu şi-au văzut familia, Peter şi fratele său au fost ajutaţi să ajungă la New York. În SUA, părinţii lor fuseseră contactaţi de comunişti pentru a spiona în favoarea blocului sovietic, în schimbul unui tratament mai bun pentru cei doi fii ai lor. Ei au anunţat presa de acest şantaj, demers care a condus la plecarea din ţară a lui Peter şi a fratelui său.

Odată ajuns în SUA, viaţa a căpătat un alt sens pentru Peter Georgescu. A fost acceptat la Academia Exter şi apoi a studiat la Princeton şi la Stanford Business School, unde a obţinut un MBA, în 1963. După finalizarea studiilor, Peter s-a angajat imediat la Young & Rubicam, unde şi-a petrecut întreaga carieră.



În 1994 a ajuns CEO al companiei, singurul de altă origine decât americană, funcţie pe care a ocupat-o până în 2000. În acest timp, veniturile companiei au crescut cu 300%, iar profiturile cu 900%.

Peter Georgescu a schimbat percepţiile la nivel mondial legate de branding şi a fost primul dintre cei care au militat pentru programe de comunicare integrate.

Într-un interviu pentru ediţia tipărită a publicaţiei Income Magazine, Peter Georgescu a explicat care sunt valorile pe care trebuie să le aibă un om de afaceri de succes.

Respectul pentru sine şi pentru ceilalţi şi crearea unui mediu de susţinere sunt foarte importante, deoarece inventivitatea, creativitatea şi inovarea presupun o doză de risc. Atunci, trebuie să îi faci pe oameni să înţeleagă că riscul nu este o problemă şi că eşecurile sunt o parte din proces. Aşa că trebuie să îi susţii pe oamenii cu care lucrezi şi să îi feliciţi pentru fiecare lucru bun pe care îl fac.

Încrederea este un alt lucru important. Dacă vrei să faci afaceri cu cineva trebuie să aibă încredere în tine.

Valorile umane de bază nu sunt un lux, sunt o strategie de afaceri”, spune Peter Georgescu.

MAI MULTE FOTOGRAFII CU PETER GEORGESCU, ÎN GALERIA FOTO DE MAI JOS




 

×
x close