În septembrie, după ce a fost criticată de presă din cauza greutăţii ei, Lady Gaga a recunoscut că are probleme de alimentaţie. Gaga a postat pe internet o imgine neprelucrată cu ea, care îi arată formele generoase. Alături de imagine, vedeta pop a postat următorul comentariu: “bulimie şi anorexie de când aveam 15 ani”. Vedeta a încercat astfel să transmită mesajul unei „revoluţii a corpului” în care oamenii să-şi îmbrăţişeze imperfecţiunile fizice.
Regizorul documentarului „Killing Us Softly”, Jean Kilbourne, susţine existenţa unei legături între obsesia pentru un corp cât mai slab şi imaginile din campaniile de publicitate prezentate în presă, care reprezintă un deziderat ireal.
„Gripa Barbie” reprezintă un alt fenomen asociat cu frumuseţea artificială pe care vor să o atingă milioane de femei din întreaga lume. Femeile din Ucraina, de exemplu, se supun unor intervenţii chirurgicale pentru a semăna cu renumitele păpuşi.
Potrivit unui studiu din 2011 comandat de compania Dove, numai 4% dintre adolescente se cred frumoase, în timp ce 72% recunosc că simt o presiune deosebit de mare pentru a atinge frumuseţea.
Tabelul de mai jos, realizat de Asociaţia Naţională pentru Probleme de Alimentaţie din SUA, arată că majoritatea copiilor americani sunt supuşi unei presiuni similare:
Nemulţumirile legate de imaginea corporală au generat campanii precum „Fat Talk Free Week” (Săptămâna în care nu se vorbeşte de grăsime). Campania este dezvoltată de doctorul Carolyn Becker de la Universitatea Trinity.
Vedeţi discursul medicului Carolyn Becker în materialul următor: