România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact și în transportul feroviar. Ca atare se extind restricțiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă și furtuni puternice, a anunțat, luni, CFR Călători.
„Prioritatea CFR Călători este siguranța pasagerilor și face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare.”, se arată în comunicatul companiei.
Aceste temperaturi ridicate, instabilitatea atmosferică, incediile de vegetație și furtunile nu afectează doar România, ci întreaga Europă și implicit transportul feroviar din acestea.
Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectată infrastructura feroviară precum și materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confrunta atât România, cât și tările care trec prin aceleași schimbari climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul șinei se înregistrează de multe ori chiar și de peste 50 – 80 de grade C la soare.
Trebuie avut în vedere că țările care au, tradițional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura și materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate. Totodată și în aceste țări se iau aceleași măsuri de prevenție precum în România, dacă temperatura crește peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar.
CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale:
- să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
- să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie;
- să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de temperaturi ridicate și chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale.