Antena 3 CNN Life Oameni Graficianul filmelor lui Hitchcock, Saul Bass, celebrat de Google printr-un logo inedit

Graficianul filmelor lui Hitchcock, Saul Bass, celebrat de Google printr-un logo inedit

1 minut de citit Publicat la 10:28 08 Mai 2013 Modificat la 10:28 08 Mai 2013
Graficianul filmelor lui Hitchcock, Saul Bass, celebrat de Google printr-un logo inedit
Foto: saulbass.tv
Google a creat un logo special pentru a marca 93 de ani de la naşterea graficianului şi cineastului american Saul Bass, autorul unora dintre cele mai celebre secvenţe de titluri de filme, afişe şi logouri de companii şi colaborator al unor regizori precum Alfred Hitchcock şi Martin Scorsese.

Logo-ul este unul animat, elaborat, care include secvenţe bazate pe designul folosit de grafician pentru titluri de filme, afişe pentru pelicule şi festivaluri de cinema, coperte de reviste, cărţi şi albume muzicale şi logouri de companii.



Saul Bass s-a născut pe 8 mai 1920 şi a murit în 1996. A lucrat cu regizori celebri, precum Alfred Hitchcock, Billy Wilder, Stanley Kubrick şi Martin Scorsese, pe parcursul unei cariere de 40 de ani.

Născut într-o familie de imigranţi din Bronx (New York), Bass şi-a început cariera în domeniul reclamelor de film, în anii 1940. În 1954 a fost angajat de Otto Preminger pentru a crea o secvenţă de titlu inovatoare pentru filmul "Carmen Jones", iar Bass a folosit un trandafir în flăcări animat. Până în anii 1950, titlurile filmelor şi numele din distribuţie erau prezentate în mod clasic pe cartoane sau pe un fundal static.

În 1955, Bass a creat secvenţa de titlu pentru un alt film al lui Preminger, "The Man With the Golden Arm", utilizând o imagine grafică foarte puternică - linii albe care se aranjau în forma unui braţ răsucit. Imaginea a fost utilizată şi în campania publicitară a filmului, prefigurând metoda identităţii corporate folosită în campaniile moderne de promovare a peliculelor.



Bass a lucrat cu Alfred Hitchcock, la "La nord, prin nord-vest/ North by Northwest", "Psycho" (1959), precum şi la "Ameţeala/ Vertigo" (1958).

Ultima creaţie a lui Bass fost pentru "Casino", cu Robert De Niro.

Graficianul a creat unele dintre cele mai celebre logouri de companii din America de Nord, precum cel al Bell Telephone (1969), al succesorului acestuia, AT&T (1983), cel al Continental Airlines (1968), Dixie (1969) şi United Airlines (1974), General Foods (1984), Minolta (1978) şi US Postage (1983).

Bass este creatorul a cinci dintre afişele galei Oscar şi ale Student Academy Awards, evenimente organizate de Academia de film americană.

Google îşi modifică frecvent logoul pentru a marca evenimente importante ale istoriei universale sau pentru a celebra mari personalităţi.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

×
x close