Gestul generos este determinat de aniversarea a 20 de ani de la crearea companiei chinezeşti şi a scos din buzunarele magnatului aproape 15 milioane de dolari.
Patronul grupului de firme Tiens Group Company, Li Jinyuan, a rezervat 140 de hoteluri în Paris, transmite Reuters, citându-l pe ministrul de Externe francez.
Grupul numeros de chinezi a vizitat capitala franceză şi Coasta de Azur pe parcursul a patru zile.
Li Jinyuan
Alte 4760 de camere au fost rezervate în 79 de hoteluri de cinci stele din Cannes şi Monaco. Cel puţin 146 de autocare au fost închiriate pentru a fi puse la dispoziţia turiştilor asiatici.Potrivit informaţiilor oficiale, aceasta este cea mai mare vacanţă rezervată vreodată în Franţa.
Evenimentul a luat prin surprindere până şi reţelele sociale.
Li Jinyuan, în vârstă de 57 de ani, este din 2011 prezent în paginile Forbes, la rubrica celor mai prolifici miliardari ai lumii, dar cu siguranţă că gestul său faţă de proprii angajaţi îl va propulsa în Cartea Recordurilor.
Pe Coasta de Azur, toţi cei 6400 de invitaţi ai lui Li s-au strâns pe faimoasa arteră Promenade des Anglais, îmbrăcaţi în alb şi albastru, culorile de brand ale corporaţiei, şi au format un lanţ uman prin care se putea citi de la înălţime:
"Tiens' dream is Nice in the Cote d'Azur"
Astfel, a fost stabilit un nou record pentru cea mai lungă frază vizibilă din înaltul cerului, creată de un grup de oameni.
Li Jinyuan a pus bazele companiei în 1995 şi de atunci a transformat firma într-un conglomerat internaţional, cu ramuri de activitate în diverse domenii: biotehnologie, sănătate, comerţ online, turism şi adminsitrare hotelieră.
Franţa a primit cu braţele deschise iniţiativa corporaţiei chineze, având în vedere că turismul contribuie anual la bugetul de la Paris cu peste 117 de miliarde de dolari.
"Am modernizat serviciile publice. Profesionalismul celor care lucrează în turism a crescut considerabil. De asemenea, hotelurile, restaurantele şi magazinele beneficiază din plin de acest val de turişti", a declarat Christian Mantel, preşedintele agenţiei de dezvoltare a turismului, Atout France.
Potrivit datelor iniţiale, mulţimea de chinezi a făcut cumpărături de peste 13 milioane de dolari, transmite Euronews. Publicitatea pozitivă de care au avut parte angajaţii Tiens a ajutat şi la îmbunătăţirea imaginii turiştilor chinezi peste hotare, arhicunoscuţi pentru comportamentul lor mai puţin "cizelat" în ochii occidentalilor.