Unii producători auto pot ieși din această situație mai puternici, iar alții au devenit prea slabi pentru a supraviețui singuri. Fabricile se vor opri, iar presiunea pentru a trece la electrificare ar putea deveni mai intensă. Oamenii vor călători mai puțin acum, după ce au descoperit cât de mult pot obține de acasă.
Industria este de așteptat să se realinieze în moduri care ar putea avea un efect profund asupra celor opt milioane de angajați din întreaga lume.
A fost nevoie de aproape un deceniu pentru ca vânzările de mașini din Uniunea Europeană să își revină din recesiunea care a început în 2008. Piața Statelor Unite a avut nevoie de cinci ani pentru a-și reveni, dar vânzările se mențin la nivelul din 2015. Creșterea explozivă din China a compensat o perioadă, dar piața a fost în declin din 2018. Pe măsură ce Volkswagen, Daimler, Fiat Chrysler și alte companii își repornesc încet liniile de asamblare, persoanele care lucrează în industria auto încep să se gândească care vor fi repercusiunile acestei crize.
Schimbările care ar putea avea loc pe piața auto:
- Închideri de fabrici și conflicte cu forța de muncă;
- Mașinile electrice s-ar putea generaliza mai devreme;
- O deschidere pentru start-up-uri;
- Companiile se vor ieftini;
- Companiile fuzionează sau pier;
- Regândirea globalizării.