Antena 3 CNN Life E-Commerce: cum să te pregătești pentru a intra pe o piață externă

E-Commerce: cum să te pregătești pentru a intra pe o piață externă

Redacția Antena 3 CNN
4 minute de citit Publicat la 14:09 06 Feb 2023 Modificat la 14:11 06 Feb 2023
e commerce cum sa te pregatesti pentru a intra pe o piata externa
E-Commerce: cum să te pregătești pentru a intra pe o piață externă Sursa foto: Shutterstock.com

Conform statisticilor publicate pe statista.com, în 2021, comerțul electronic a reprezentat aproape 19% din totalul vânzărilor cu amănuntul la nivel mondial, iar până în 2026, este preconizat că segmentul online de comerț va reprezenta 25% din totalul vânzărilor globale.

Fie că deții deja un magazin online și îți dorești să te extinzi pe o piață externă, fie plănuiești să îți deschizi unul și ai obiective mărețe, descoperă principalele aspecte de care să ții cont atunci când faci trecerea la o piață externă.

Identifică obiceiurile de cumpărare ale noilor clienți

Chiar dacă intenționezi să te extinzi pe o piață externă cu tipurile de produse pe care le ai deja, este bine de știut un lucru: comportamentul consumatorilor diferă de la o țară la alta. Astfel, dacă într-o țară aceștia obișnuiesc să cumpere din impuls, în altă țară, precum Germania, de exemplu, care include o nație mai chibzuită, oamenii tind să fie foarte atenți la modul în care își cheltuie banii.

Pentru a înțelege obiceiurile de cumpărare ale noilor potențiali cumpărători, documentează-te cât mai bine asupra caracteristicilor proceselor comune de achiziție din țara respectivă. Ulterior, vei putea să-ți construiești un profil al clientului ideal, de care să te folosești pentru a te mula pe nevoile și preferințele potențialilor tăi clienți.

Asigură-te că ai toate resursele pentru a acoperi noile cerințe

Odată ce ai stabilit produsele pe care le folosești pentru a intra pe noua piață și publicul-țintă căruia i te adresezi, trebuie să fii pregătit pentru o creștere de vânzări. Iată ce presupune asta:

  • aprovizionarea cu materii prime – pentru a te asigura că faci față volumului de cereri și livrezi la timp produsele comandate, suplimentează-ți stocul de materii prime;

  • suplimentarea resurselor umane – dacă în prezent ai o echipă de câțiva oameni care se ocupă de comenzi, s-ar putea ca odată ce pătrunzi pe o piață externă, aceștia să aibă nevoie de ajutor pentru a face față volumului de lucru;

  • automatizarea unor procese – pentru a te putea concentra în continuare pe dezvoltare, identifică procesele care permit automatizare și investește în echipamente și utilaje moderne.

Pentru toate acestea ai nevoie de o sursă de finanțare de încredere care să îți fie alături în procesul de dezvoltare al businessului tău. În acest context, poți să apelezi la o creditare firma și beneficiezi de următoarele avantaje:

  • te bucuri de un proces 100% online prin care poți obține maximum 60.000 de lei.

  • dobândă de la ~2% DAE pe lună, pe toată perioada creditului;

  • dacă te confrunți cu situații neprevăzute, poți să amâni plata timp de 30 de zile, o singură dată pe perioada creditului, atât timp cât ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.

Respectă legile și specificul țării în care te extinzi

Asigură-te că nu există restricții în privința produselor pe care vrei să le comercializezi și că te supui tuturor normelor impuse unui magazin online care operează în acea țară. Altfel, riști ca activitatea afacerii tale să fie pusă în pericol.

Deși informațiile disponibile online te pot ajuta să îți conturezi o idee despre cum funcționează afacerile în țara în care îți dorești să te dezvolți, cea mai bună soluție este să contactezi un contabil. Cu siguranță, acesta va ști să te îndrume, astfel încât să te asiguri că respecți toate normele în vigoare.

Poți să discuți cu alți antreprenori care activează în același domeniu, în țara respectivă și roagă-i să-ți recomande un contabil cu care lucrează ei. În acest mod, te asiguri că alegi persoana potrivită care să te ajute să-ți dezvolți afacerea.

Planifică-ți o abordare prudentă

Fiind vorba de o piață cu care nu ești familiarizat, este necesar să experimentezi și să te asiguri că înțelegi pe deplin cum interacționează clienții cu brandurile, care sunt cele mai de succes produse și care sunt cele mai eficiente metode de a ajunge la clienți.

O metodă bună de a alege abordarea potrivită este să realizezi o analiză SWOT a pieței, înainte de a planifica sub ce formă alegi să te extinzi. Iată care sunt principalele aspecte care trebuie avute în vedere:

  • punctele tari – piața poate fi una în dezvoltare, iar acest lucru îți oferă posibilitatea de a crește odată cu ea și de a ocupa un loc fruntaș în sectorul tău de activitate;

  • punctele slabe – nu cunoști îndeajuns piața pe care o vizezi pentru a te extinde și nici tipul de consumatori care se află acolo;

  • amenințările – competitorii reprezintă unele dintre cele mai mari amenințări cu care te poți confrunta atunci când te extinzi pe o anumită piață;

  • oportunitățile – publicul extins care îți poate genera un volum mai mare de vânzări.

Odată ce ai stabilit aceste lucruri cu ajutorul unei analize SWOT, înainte de a lua o decizie, identifică modalitățile în care poți să scapi de amenințări și să îmbunătățești punctele slabe.

Înțelegerea obiceiurilor de cumpărare ale publicului-țintă, accesul la resurse, dar și cunoașterea specificului pieței și implementarea unei abordări prudente sunt unele dintre cele mai importante aspecte pe care să le iei în considerare atunci când vrei să te extinzi pe o piață externă.

×
Etichete: advertorial
x close