Uneori, când ne decidem asupra unui restaurant, avem deja în minte ce fel ne mâncare ne vom comanda, iar alteori suntem mai deschiși la sugestii noi. Înainte ca noi să ne gândim măcar unde sau ce vom mânca, restaurantele pun la cale modul prin care ne vor atrage și cum să ne facă să cheltuim mai mult când ajungem la masă.
Iată cum reușesc acest lucru:
1. Nu scriu moneda lângă sumă: atunci când scrii valuta lângă o sumă, clientului îi este reamintit faptul că va consumă bani. Conform studiilor, clienții cărora li se da un meniu fără semnul banilor, vor cheltui cu mult mai mult decât dintr-un meniu unde este precizată moneda.
2. Folosesc psihologia numerelor: restaurantele știu că atunci când un număr este rotund, va arată calitatea produsului, iar un număr de mijloc va fi perceput ca o valoare bună, dar nu de calitatea unui produs la o sumă întreagă.
3. Folosesc un limbaj foarte descriptiv: studiile indică faptul că preparatele descrise mai frumos și mai complex sunt mai atrăgătoare și mai populare printre clienți.
4. Conectează mâncarea cu familia: studiile arată că atunci când numele unui preparat conține ceva legat de familie, va fi mai cumpărat de clienți. De exemplu, un fel de mâncare descris „ca la mamă acasa” va avea mai mult succes.
5. Folosesc nume locale: numele tradiționale date mâncării vor avea mai mult succes și vor părea mai de calitate. De exemplu, un nume Italian, precum Parmiggiano, va avea mai mult succes decât termenul românesc, parmezan.
6. Folosesc metode vizuale de a atrage clienți: un fel de mâncare însoțit de o poză, sau subliniat, va atrage mai bine atenția. Totuși, restaurantele de calitate superioară vor evita această tactică, pentru a nu își păta imaginea.
7. Se folosesc de articole scumpe pentru a te atrage la felurile mai ieftine: de multe ori, restaurantele vor avea preparate foarte scumpe, doar pentru a face celelate feluri de mâncare să pară mai ieftine, prin comparație.
8. Oferă mâncare în două variante de mărimi: de obicei, clienții aleg porția mai mică, pentru că li se pare o ofertă mai bună la preț, și cred că se vor sătura, iar aceasta este fix intenția restaurantelor: ele nu își doresc de fapt să vândă porția mai mare deoarece nici pentru ele, nu este convenabil.
9. Analizează modul în care citești un meniu: conform studiilor, locul în care cele mai multe persoane se uită este colțul din dreapta sus al unui meniu, iar dacă primul lucru pe care îl observi este foarte scump, celelete preparate, cu un preț mediu, ți se vor părea foarte ieftine prin comparație. În așa fel, te ghidează să cumperi ceea ce este mai profitabil pentru ei.
10. Îți limitează alegerile: mulți oameni simt o mare responsabilitate când trebuie să facă o alegere, chiar și una atât de simplă precum mâncarea. Ideal este să ai șase feluri pentru o categorie la restaurantele tip fast-food, și zece feluri pe categorie la restaurantele mai elegante.
11. Creează o stare de spirt în care vrei să cheltui: conform studiilor, muzica clasică încurajează clienții să cheltuie mai mult, spre deosebire de muzică pop, care face ca și consumul să scadă cu până la 10%.
Sursă: Business Insider