Antena 3 CNN Life Cum suntem influențați la cumpărături de aranjarea produselor pe raft: Orice mică schimbare contează

Cum suntem influențați la cumpărături de aranjarea produselor pe raft: Orice mică schimbare contează

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 10:00 30 Dec 2024 Modificat la 10:00 30 Dec 2024
produse alimentare supermarket
Modul în care sunt așezate este gândit de experți în psihologia consumatorului. Foto: Getty Images

Cumpărăturile într-un supermarket nu sunt niciodată o activitate întâmplătoare. Modul în care sunt poziționate produsele, traseele pe care le urmează cumpărătorii și schimbările subtile de aranjare sunt rezultatul unor strategii complexe de marketing, gândite de experți în psihologia consumatorului.

Fabius Antal a explicat în exclusivitate în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN cum aceste tehnici influențează deciziile de cumpărare.

Doar 20% dintre produse sunt sănătoase

Întrebat dacă mai avem produse sănătoase pe rafturile magazinelor, Antal a estimat că doar o cincime dintre acestea îndeplinesc criteriile sănătății. „Cred că toată lumea știe bine că, atunci când mergi într-un magazin, te uiți după fructe, legume, carne, lactate, iar de aici încolo începe lupta grea,” a explicat acesta.

Cum influențează aranjarea produselor deciziile noastre

Specialistul a subliniat că poziționarea produselor nu este deloc întâmplătoare, ci face parte dintr-o strategie bine gândită. „Când dau astfel de sfaturi, oamenii înțeleg că trebuie să se mute în munți. Dar ceea ce fac eu este să îi ajut să înțeleagă că fiecare element dintr-un magazin este foarte bine gândit, bine structurat... De la intrare, până la ieșire, toate alimentele, poziționarea lor, modul în care sunt amplasate, toate acestea sunt extrem de bine gândite de o echipă de psihologi din spate,” a spus Antal.

Acești psihologi analizează comportamentul consumatorilor, identificând cum sunt atrași de anumite produse și cum pot fi influențați să le cumpere.

Schimbările subtile care ne influențează

Chiar și cele mai mici schimbări de aranjare a produselor pot avea un impact major asupra deciziilor de cumpărare. „Dacă mergem în același magazin, peste trei săptămâni, putem vedea că același produs este așezat puțin altfel decât acum. Orice schimbare mică poate influența modul în care noi cumpărăm produsul din magazin,” a explicat expertul.

Antal a descris acest proces drept „o adevărată strategie de marketing de la intrare până la ieșire,” care urmărește să maximizeze vânzările și să încurajeze clienții să cumpere mai mult.

Așadar, educația consumatorilor și conștientizarea strategiilor de marketing pot face diferența între alegeri sănătoase și cumpărături impulsive, mai spune Fabius Antal în exclusivitate în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN.

 

×
x close