Clopotul a fost construit de Radu Blotor și are dimensiuni cu adevărat impresionante. Greutatea clopotului este de nu mai puțin de zece tone, din care doar limba are 368 de kilograme, și este realizat dintr-un aliaj de bronz.
Înălțimea clopotului este de 2,6 metri, iar baza are un diametru de 2,45 de metri și a fost acordat în nota muzicală Mi.
Directorul de marketing al companiei producătoare, Ioan Silaghi, a declarat pentru monitorulsv.ro că proiectarea și construirea clopotului, cu tot cu finisaje și partea de iconografie, a durat patru luni, iar joi, 6 decembrie, a fost livrat către Mănăstirea Sf. Mina din Roșiori.
Și pentru a putea fi admirat de toată lumea, clopotul a fost transportat pe o platformă descoperită de la Baia Mare și până la destinație, pe traseul Dej – Beclean – Bistrița – Vatra Dornei – Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului – Mănăstirea Sf. Mina.
Din estimări, se pare că sunetul clopotului s-ar putea auzi pe o rază de 70 de kilometri în jurul lui. Ioan Silaghi a explicat că în momentul balansului, clopotul are forța de a trage o greutate de 48 de tone. Asta ar însemna că în momentul în care se balansează, clopotul uriaș ar putea să tragă aproximativ 44 de autoturisme Dacia Logan.
Cel mai mare clopot fabricat vreodată în România nu este, însă, și cel mai mare din țara noastră. Clopotul de la Mănăstirea Sf. Mina este doar al doilea ca mărime, cel mai mare fiind clopotul principal de la Catedrala Neamului.
Fabricat în Austria, clopotul cel mare de la Catedrala Mântuirii Neamului are 25 de tone și este cel mai greu din Europa și al cincilea din lume.
Pe locul trei în topul celor mai mare clopote din România se află clopotul de la Biserica Neagră din Brașov, care are 6 tone și peste un secol și jumătate vechime.