România acoperă 69% din comenzile de kebab din regiunea Europei de Sud-Est, anul trecut românii comandând aproape 4 milioane de bucăţi, conform unei analize realizate de Glovo cu ocazia Zilei Internaţionale a Kebabului, sărbătorită la nivel global pe 12 iulie. Astfel, România s-a situat pe primul loc la comenzile de kebab din ultimul an la nivel global, din toate cele 23 de ţări în care operează Glovo, informează Agerpres.
În topul sortimentelor de kebab comandate de utilizatori se numără shaorma mare de pui, kebab la farfurie mare, shaorma cu carne de curcan şi kebap de pui cu brânză. De asemenea, în clasamentul celor mai apreciate ingrediente se situează puiul, urmat de curcan, vită, amestec mix şi falafel. Totodată, mai mult de jumătate de milion dintre comenzile de kebab sunt livrate în formatul la farfurie, cu o creştere a cererii cu 17% faţă de 2022, se menţionează într-un comunicat al platformei de comenzi online.
"Minutul de aur s-a înregistrat anul trecut pe 21 noiembrie, la ora 19:14, când s-au livrat peste 30 de comenzi de kebab în toată ţara. De asemenea, ziua în care au fost livrate cele mai multe comenzi din ultimele 12 luni a fost 8 martie, când s-au livrat peste 600 de porţii de kebab pe oră, urmată de 12 ianuarie şi 15 martie. În ceea ce priveşte intervalul orar, vârful comenzilor a fost înregistrat la ora 19:00, utilizatorii preferând kebabul în special pentru masa de seară. Astfel, 35% dintre comenzile din ultimul an au fost livrate în intervalul 18:00 - 21:00, în timp ce 27% dintre comenzi au fost plasate între 12:00 - 15:00", se arată în comunicat.
Anotimpul cu cele mai multe comenzi înregistrate este primăvara, luna favorită cu cel mai mare apetit pentru kebab fiind ianuarie.
Potrivit analizei, cele mai multe sortimente de kebab au fost comandate anul trecut în Bucureşti, Constanţa şi Timişoara. În acelaşi timp, printre oraşele care au înregistrat în 2023 cea mai mare creştere a cererii de kebab comparativ cu 2022, se numără Lugoj, Sighişoara şi Turda.
Când vine vorba de "cel mai mare fan al kebabului", titlul îi revine unui bucureştean care a efectuat anul trecut 349 de comenzi, iar cea mai scumpă comandă îi aparţine unui utilizator din Ploieşti, care a comandat kebab în valoare de 1.600 de lei.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicaţii de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii şi curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri şi magazine. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 23 de ţări din Europa, Asia Centrală şi Africa.