Antena 3 CNN Life Companiile viitorului - 5 provocări majore pentru managerii moderni și ce soluții există

Companiile viitorului - 5 provocări majore pentru managerii moderni și ce soluții există

Georgiana Adam
3 minute de citit Publicat la 15:49 15 Dec 2023 Modificat la 15:49 15 Dec 2023
companiile viitorului 5 provocari majore pentru managerii moderni si ce solutii exista
Companiile viitorului - 5 provocări majore pentru managerii moderni și ce soluții există

Desigur, fiecare companie va răspunde diferit la noi oportunități, însă, un studiu publicat de McKinsey sugerează că majoritatea se confruntă cu un set comun de patru tensiuni în gestionarea strategiei, resurselor umane, costurilor și riscurilor.

Totuși, acestea nu sunt singurele obstacole pe care companiile sunt nevoite să le depășească. Iată alte cinci provocări majore pentru antreprenorii la început de drum și ce soluții sunt disponibile pentru a-i ajuta să navigheze cu încredere în peisajul dinamic al afacerilor viitorului.

1. Regândirea spațiilor de birouri

Odată cu schimbările în preferințele și așteptările angajaților moderni, este nevoie și de adaptarea spațiilor de lucru la noile cerințele ale forței de muncă. Spațiile de lucru sunt regândite pentru a pune accent pe aspecte precum flexibilitatea, colaborarea și echilibrul între viața profesională și cea personală. Acest aspect este necesar pentru a crea un mediu de lucru care să susțină performanța și satisfacția angajaților.

Pentru a aborda această provocare, managerii trebuie să investească în tehnologii inovatoare pentru a permite colaborarea la distanță și pentru a crea un mediu de lucru flexibil. Aceste tehnologii pot însemna sisteme de videoconferință de înaltă calitate și platforme special create pentru a facilita munca în echipă.

Spațiile de coworking, zonele de relaxare și facilitățile recreative pot îmbunătăți atmosfera și productivitatea. De asemenea, designul ergonomic (mobilier de birou ajustabil, scaune confortabile, iluminat ambiental eficient energetic) poate contribui la crearea unui mediu de lucru sănătos și atrăgător.

2. Integrarea tehnologiei 4.0 în toate procesele

Cei care trec prin aceste transformări digitale se confruntă cu dificultăți în gestionarea tranziției și asigurarea că toate departamentele și procesele beneficiază de potențialul complet al noilor tehnologii.

Câteva soluții pentru această provocare ar putea fi utilizarea roboților și a software-urilor de automatizare pentru a eficientiza procesele repetitive și a reduce erorile umane sau utilizarea dispozitivelor IoT pentru monitorizarea și optimizarea eficienței operaționale, de la lanțul de aprovizionare la producție.

Procesul de integrare a tehnologiei 4.0 în toate procesele poate necesita un buget considerabil, iar dacă nu dispui de banii necesari, poți apela la creditul pentru capital de lucru de la o instituție financiară nebancară (IFN). Iată de ce poți beneficia, dacă ești administratorul unui SRL, SA, II sau IF, cu o activitate de cel puțin 12 luni:

  • Un credit de până la 235.000 RON și un consilier care te va ajuta cu întreg procesul în cazul sumelor ce depășesc 100.000 RON;
  • Un proces de aplicare 100% online pentru sume de până la 100.000 RON;
  • Doar două documente necesare: extrasul de cont pe ultimele 3 luni și ultima balanță disponibilă;
  • O perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, până la 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții în afacerea ta;  
  • Amânarea plății ratei pentru 30 de zile (doar o singură dată pe durata contractului).

3. Oferirea de recompense altfel

Sistemul tradițional de beneficii și stimulente nu mai este suficient pentru a menține angajații motivați și implicați pe termen lung. Provocarea constă în găsirea unor modalități inovatoare de recompensare, care să reflecte diversitatea și valorile actuale ale forței de muncă.

În locul beneficiilor standard, managerii pot adopta strategii creative, precum programul de lucru flexibil, cursuri de formare sau mentorat personalizat ori chiar posibilitatea de a lucra la proiecte care să corespundă pasiunilor individuale.

O altă soluție ar fi oferirea de recompense non-financiare, precum recunoașterea publică a realizărilor, premii personalizate și evenimente de teambuilding pentru a consolida spiritul de echipă.

4. Adaptabilitatea la cerințele unei piețe în continuă schimbare

Pentru a răspunde acestei provocări, managerii trebuie să încurajeze o cultură organizațională care să promoveze flexibilitatea și inovația. Implementarea strategiilor de planificare agilă, monitorizarea constantă a tendințelor pieței și pregătirea echipei pentru schimbări sunt aspecte esențiale ale adaptabilității.

5. Construirea strategiilor de marketing digital

Companiile se confruntă cu o concurență acerbă în mediul online și cu nevoia de a se adapta rapid la schimbările algoritmilor de căutare și la preferințele consumatorilor online. Pentru a face față acestei provocări, managerii trebuie să adopte o abordare strategică a marketingului digital.

Câteva soluții ar putea fi:

  • crearea și distribuirea de conținut relevant și valoros pentru a atrage și reține atenția audienței;
  • optimizarea conținutului și a site-ului web pentru a îmbunătăți vizibilitatea în motoarele de căutare;
  • utilizarea campaniilor de publicitate online pentru a ajunge la audiența relevantă.

Gestionarea cu succes a companiilor în era modernă impune nu doar recunoașterea provocărilor, ci și adoptarea unor soluții inovatoare pentru a le depăși. Prin abordarea cu încredere și creativitate a acestor provocări, poți să transformi obstacolele în oportunități, să încurajezi inovația și să construiești un mediu de lucru care inspiră excelența.

×
Etichete: advertorial
x close