Fotografiile în care apar copii de doar câțiva ani ținând în brate ursuleți de pluș îmbrăcați în costume BDSM au stârnit revolta internauților care au sancționat imediat campania de Crăciun a casei de modă.
Brandul de lux spaniol a retras imediat fotografiile de pe site și din rețelele sociale și și-a cerut scuze într-o postare pe Instagram.
Marți, casa de modă spaniolă a emis o declarație în povestea sa de pe Instagram: "Ne cerem scuze sincer pentru orice jignire adusă prin campania noastră de sărbători. Gentuțele-ursuleț de pluș nu ar fi trebuit prezentate alături de copii. Am scos imediat campania de pe toate platformele".
Între timp, Balenciaga a șters toate postările și fotografiile de pe Instagram.
Ședința foto a prezentat modele-copii care țineau în brațe gențile-ursuleț. Oamenii au reacționat pe internet și au spus că fotografiile sunt "dezgustătoare", deoarece "echipamentul" jucăriilor de pluș era unul tipic BDSM, cu maieuri din plasă, hamuri și "zgardă" din piele.
Rețelele sociale au fost pline de mesaje dure și la adresa fotografului campaniei, Gabriele Galimberti, care este fotograf National Geographic. La rândul său, acesta a scris într-o postare pe Instagram că nu a avut nicio implicare în alegerea decorului și a obiectelor, colaborând cu brandul de modă strict în calitate de fotograf, potrivit publicației The Independent, citată de Adevarul.ro.
Acesta a precizat că este obligat să ia poziție, în urma sutelor de mail-uri și mesaje pline de ură pe care le-am primit ca urmare a fotografiilor pe care le-am făcut pentru campania Balenciaga“.
"Nu sunt în măsură să comentez alegerile Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am avut dreptul în niciun fel să aleg produsele, modelele sau combinația dintre acestea. În calitate de fotograf, mi s-a cerut exclusiv să fac fotografiile în conformitate cu stilul meu. Ca de obicei, la o ședință foto pentru o campanie comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor fotografiate nu aparține fotografului", a scris Gabriele Galimberti pe Instagram.