Marina Lixandra este o femeie complexă. Este mamă a trei copii, soție și femeie de afaceri. A fost jurnalistă sportivă și a lucrat pentru unul dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume, AC Milan, dar, după mai bine de 15 ani de experiență acumulată în străinătate, a decis să se întoarcă în țara ei natală, unde s-a reprofilat în antreprenoriat, în domeniul beauty. Pe lângă dorința de a crea ceva frumos pentru cei din România, Marina s-a ambiționat să țină pasul cu tehnologiile moderne, astfel că investițiile au fost la cote maxime, la fel ca și interesul ei pentru cele mai inovatoare idei propuse la nivel mondial. “În beauty, secretul succesului stă în tehnologie”, mărturisește antreprenoarea.
Este conștientă de concurența acerbă din acest sector, dar nu se lasă intimidată, urmându-și proriul drum, pentru că dorința ei este să devină un punct de referință în domeniul de beauty din Capitală. În prezent, conduce două centre, unul de înfrumusețare și unul de wellness. “Drumul până aici nu a fost ușor, dar fiecare pas m-a dus mai aproape de ceea ce sunt astăzi.”
Drumul nu a fost ușor, după cum ea a povestit, mai ales că prima ei experianță s-a finalizat cu un faliment care i-a lăsat o gaură de peste 100.000 de euro. În plus, provocări au fost și sunt la tot pasul, iar una dintre cele mai apăsătoare este cea care ține de personal. Nu de puține ori s-a trezit cu colaboratoare care au decis să ia viața în piept pe cont propriu, dar pe ascuns și cu tot cu clientela ei la care lucrase ani buni să o fidelizeze. Dar clientele s-au întors, iar foștii angajați au descoperit că viața nu antreprenor nu este pe atât de simplă pe cât își imaginau. De o altă problemă, tot legat de forța de muncă, s-a lovit în relația cu o firmă ce recruta asiatice.
“După ce eu plăteam sume considerabile pentru a îmi aduce oameni din Asia, ei le sunau pe fete după doi ani și le plasau la angajatori care le dădeau mai mulți bani la salariu. Păi, sigur că își permiteau, pentru că ei nu suportau aceleași costuri ca și mine cu aducerea lor în țară. Și vorbim aici de câteva mii de euro bune per om”, a mai povestit Marina.
Însă, toate aceste piedici, dar și greșelile transformate în lecții, au conturat profilul antreprenoarei de succes care este astăzi, iar asta și pentru că a investit constant și în propria ei dezvoltare, astfel că, deși are deja două facultăți – de Jurnalism și de Drept, urmează acum cursurile celei de-a treia: Psihologia, pentru că Marina și-a dorit să ducă interacțiunea ei cu clientele la un alt nivel și să își muleze afacerea după tipologia acestora. Toată povestea de business a Marinei Lixandra, dar și cum a reușit să evite un al doilea faliment, în Pandemie, aflați din emisiunea BizSchool, realizată de Bianca Voinea.