Grija constantă înseamnă și o rată de retenție mai mare, dar și productivitate crescută din partea lor, adică beneficii la nivelul întregii companii. Există mai multe tipuri de beneficii extrasalariale pe care companiile le pot oferi angajaților, după cum urmează:
-
Cardurile de beneficii
Cardurile și tichetele cadou rămân unele dintre cele mai apreciate beneficii, de către angajați. Ele pot fi oferite cu diferite ocazii, cum ar fi în preajma sărbătorilor de iarnă sau de Paște, pentru vacanță, culturale sau cadou.
Se pot acorda carduri cadou și cu alte ocazii, cum ar fi aniversările sau bonusurile în urma unor concursuri interne din cadrul companiei. De regulă, sunt încurajate să fie efectuate aceste activități cât mai des, pentru a le stimula angajaților interesul acordat muncii zilnice. Nu trebuie uitate nici cunoscutele bonuri de masa, cu ajutorul cărora angajații pot cumpăra alimente atât la birou, cât și atunci când lucrează de acasă.
-
Programe de dezvoltare personală și profesională
Performanța angajaților este în strânsă legătură cu starea lor de spirit. Când aceștia se simt stresați, automat le va fi și mai greu să se concentreze pe munca zilnică. O soluție pe care companiile ar putea s-o adopte ar fi stimularea acestora prin programe de dezvoltare atât personale, cât și profesionale.
Personale, pentru că vor simți o grijă crescută în afara orelor de muncă, iar profesionale, pentru un ajutor în stimularea carierei. Pot fi sesiuni scurte pe lună, în baza unor pachete stabilite de echipa de management, sau abonamente lunare, de unde angajații pot alege ce li se potrivește cel mai bine.
-
Decontarea cheltuielilor de telemuncă
Telemunca a devenit noua realitate, ceea ce face ca, în următorii ani, să nu se mai vorbească de o reîntoarcere permanentă la birou, ci de o îmbinare cu munca de acasă. Prin urmare, dacă angajaților li se ofereau, la sediul companiei, anumite beneficii, cum ar fi fructele proaspete, băuturile sau altele de acest fel, nici acasă nu ar trebui să lipsească.
Astfel, poate exista o opțiune prin care pot avea aceleași beneficii chiar și acasă, dar și decontarea cheltuielilor la electricitate. În plus, este la fel de bine-venit și suportul pentru achiziționarea echipamentului necesar, cum ar fi un scaun pentru birou și biroul în sine.
-
Abonamente culturale sau la săli de sport
Așa cum angajații sunt alocați în departamente diferite, la fel și pasiunile lor diferă. Pentru a le stimula creativitatea, dar și pentru a avea grijă de sănătatea lor, existența unor abonamente la instituții culturale sau evenimente și la sălile de sport ar reprezenta un real avantaj.
În funcție de mărimea companiei și de numărul de angajați, se pot crea abonamente preferențiale, de unde pot alege ce li se potrivește cel mai bine. Vor fi nu doar beneficii pentru angajați, ci pentru întreaga companie. Odată ce sunt stimulați, vor avea și altă viziune asupra îndatoririlor pe care trebuie să le îndeplinească.
-
Ieșiri lunare sau prânz gratuit la birou
Este greu să organizezi o ieșire la prânz cu o echipă mare, dar există întotdeauna soluții pe care companiile le pot lua în calcul. Una dintre acestea ar fi ieșirile organizate pe departamente, la fiecare final de lună sau pentru celebrarea unor anumite performanțe (de echipă ori individuale). Cea de-a doua variantă ar fi câte un prânz gratuit la birou, o dată sau de două ori pe lună, în funcție de bugetul alocat acestor activități. Desigur, fructele proaspete, cafeaua sau băuturile trebuie să existe în fiecare zi.
Pe lângă toate cele prezentate mai sus, se adaugă programul de muncă flexibil, posibilitatea de a alege tipul de program favorabil (remote sau la birou), zilele suplimentare de concediu, cu ocazia zilei de naștere sau a vechimii în companie, masajul la birou etc. Toate acestea se stabilesc în funcție de viziunea și cultura companiei și trebuie să existe, pentru stimularea angajaților. Odată ce se simt apreciați, aceștia vor avea o altă performanță la muncă.