Antena 3 CNN Life 4 strategii cheie pentru promovarea sustenabilității la muncă

4 strategii cheie pentru promovarea sustenabilității la muncă

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 13:17 31 Aug 2023 Modificat la 13:17 31 Aug 2023
4 strategii cheie pentru promovarea sustenabilitatii la munca
4 strategii cheie pentru promovarea sustenabilității la muncă Sursa foto: Pexels.com

Dacă acum ceva vreme era un concept mai puțin cunoscut, astăzi însă oamenii au început să devină conștienți de importanța acestuia și să îl integreze în viața de zi cu zi.

Ce spun statisticile despre sustenabilitate la locul de muncă

Potrivit unui studiu inițiat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați au răspuns pozitiv la ideea ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% dintre aceștia prioritizează munca într-o companie care se implică în mod activ în acțiuni pentru comunitate. De asemenea, 36% dintre angajați își doresc ca spațiile de lucru să fie amplasate în clădiri eficiente energetic. Există și un real interes și în ceea ce privește minimizarea riscurilor, de aceea, șase din 10 respondenți caută informații în ceea ce privește evaluarea riscului seismic.

Astfel, se remarcă un vădit interes al angajaților în ceea ce privește conștientizarea și promovarea sustenabilității la locul de muncă de către angajator, motiv pentru care angajatorul are obligația să devină atent la strategiile pe care le poate implementa în acest sens. De aceea, iată 4 exemple de strategii prin intermediul cărora poți face acest lucru.

1. Implementează un program de reciclare

Înaintea implementării unui program de reciclare în cadrul căruia angajații să fie implicați, este important să existe câteva traininguri destinate reciclării, în cadrul cărora toți cei care lucrează în firmă să învețe ceea ce presupune reciclarea, cum reciclăm corect, ce înseamnă reciclarea selectivă și nu numai. Pentru a veni în sprijinul angajaților, amplasează coșuri de gunoi în locuri vizibile, la care se ajunge ușor, și respectă regula culorilor (pentru a ușura procesul): coșurile de colectare albastre sunt destinate hârtiei și cartonului, coșurile galbene plasticului și metalului, cele verzi sticlei și cele negre pentru gunoiului menajer.

2. Alege spații de birouri în clădiri eficiente energetic

Cum 36% dintre angajați își doresc ca spațiile de lucru să fie amplasate în clădiri eficiente energetic, angajatorii trebuie să se asigure de eficiența energetică a clădirilor în cadrul cărora aleg să își desfășoare activitatea. Astfel, pentru a îndeplini această condiție, este necesar ca angajatorul să afle informații despre eficiența energetică a clădirilor și cu dotările de care aceasta dispune, precum tehnologii de energie regenerabilă, panouri solare, echipamente eficiente și nu numai.

3. Organizează teambuilding-uri sau activități eco-friendly

O altă strategie de a promova sustenabilitatea în cadrul firmei este să organizezi diferite teambuilding-uri sau activități precum plantarea de copaci și de flori în perimetrul firmei, dar și în afara acestuia (în oraș sau chiar într-o zonă mai îndepărtată), acțiuni pentru curățarea de deșeuri în anumite locuri (în păduri, în preajma apelor și nu numai), trasee montane care să-i familiarizeze pe angajați cu frumusețea și diversitatea mediului înconjurător.

4. Alege facturile digitale

Nu în ultimul rând, o alternativă eficientă și sustenabilă, pentru a diminua consumul de hârtie, este să renunți la facturile clasice și să le alegi pe cele digitale. În general, și nu doar în ceea ce privește facturile, încearcă să adopți digitalizarea și să renunți la grămada de hârtii care se adună, inevitabil, atât pe biroul tău, cât și pe birourile angajaților. În plus, prin intermediul digitalizării, este mai ușor ca toate actele și hârtiile să fie bine păstrate și organizate.

Așadar, grija față de mediul înconjurător ar trebui să fie o preocupare constantă atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. Un mediu de lucru care încurajează sustenabilitatea este prietenos față de mediu, dar și față de angajați, care își pot petrece timpul în spații din care nu lipsesc plantele, în firme care au în jurul lor copaci și spații verzi și în cadrul cărora se promovează sustenabilitatea.

×
Etichete: advertorial
x close