Antena 3 CNN International News Ce se ascunde, de fapt, în spatele imaginilor cu mașina de pompe funebre pe care scrie "Nu te vaccina!"

Ce se ascunde, de fapt, în spatele imaginilor cu mașina de pompe funebre pe care scrie "Nu te vaccina!"

Adrian Iclozan
1 minut de citit Publicat la 17:05 22 Sep 2021 Modificat la 17:11 22 Sep 2021
Funeral ad
Sursa foto: cnn.com

Mesaje anti-vaccin există din abundență în spațiul virtual însă ce face special îndemnul din imagini sunt pandemia de COVID și faptul că este afișat pe mașina cu numele unei firme de pompe funebre din SUA.

Mesajul este "Don't get vaccinated"  (Nu te vaccina) și a fost semnalat pe o mașină neagră cu însemnele companiei "Wilmore Funeral Home".

CNN relatează că vehiculul a fost remarcat în orașul Charlotte, statul american Carolina de Nord, de suporterii care se duceau la meciul dintre Carolina Panthers și New Orleans Saints, desfășurat în weekendul trecut.

Ulterior, mașina neagră cu slogan anti-vaccin a fost raportată și de alți rezidenți.

Sursa citată reamintește că mulți angajatori și oficiali din sistemul american de sănătate caută noi mecanisme pentru a-i determina pe oameni să se vaccineze, în condițiile în care rata de imunizare cu schema completă este de aproximativ 55%.

Între stimulente se numără bani, alimente gratuite, vacanțe generoase și chiar bilete VIP la Super Bowl.

O agenție publicitară din Charlotte a ales însă altă abordare, străină de strategiile de marketing tradiționale.

Sloganul imperativ "Nu te vaccina" este afișat pe un vehicul ce reprezintă o industrie care, evident, ar avea de câștigat de pe urma respectării îndemnului.

Director de agenție publicitară: "Am vrut să le administrăm oamenilor un șoc menit să-i împingă să gândească"

Trebuie precizat că firma de pompe funebre "Wilmore Funeral Home" nu există.

Adresa web este funcțională, însă duce la o pagină pe fond negru cu zone albe, care afișează un mesaj opus celui de pe mașina neagră: "Vaccinați-vă acum! Dacă nu, ne vedem curând".

Un click în zona activă din pagină redirecționează utilizatorul la website-ul unui centru medical unde se poate informa în legătură cu vaccinurile și se poate programa în vederea imunizării anti-COVID.

Directorul agenției care a conceput campania, David Oakley, a spus pentru CNN că, aparent, metodele publicitare convenționale nu funcționează.

"Voiam să facem ceva care să privească vaccinarea dintr-o perspectivă diferită și, cumva, să șocheze pentru a forța oamenii să gândească", a precizat el, în contextul în care rata de vaccinare în Carolina de Nord este circa 49%, sub media națională.

Compania de publicitate a cerut centrului de sănătate permisiunea de a "lega" site-ul acestuia pagina funerară a inexistentei, dar foarte vizibilei, companii funerare.

Adam Hummell, reprezentantul clinicii, a declarat că, după campania atipică din weekend, numărul programărilor la vaccinare a crescut semnificativ.

×
x close